RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!

Do współpracujących programowo z siecią VOX FM Radia Września, Radia GO i Nordy FM dołączyła kolejna lokalna rozgłośnia – nadające na 96,9 MHz i 106,4 MHz radomsko-grójeckie Radio Mazowsze. Jak informują nasi Czytelnicy, w czwartek 10 grudnia br. rozgłośnia nadała nowy poranek współprowadzony przez dotychczasowego pracownika stacji Jakuba Białczaka i osobę z radomskiej Eski – Wojciecha Szymańskiego. Kolejne pasma programowe wypełniły już nazwiska znane z anteny VOX FM – Przemysław Sasowski i Michał Zarzycki. Nowe hasło Mazowsza brzmi „W rytmie hitów”, pojawia się w nim również muzyka znana z sieciowej rozgłośni grupy TIME oraz dżingle o zbliżonym brzmieniu.

Radio Mazowsze rozpoczęło nadawanie we wrześniu 2010 roku. Jego założycielem jest Witold Wójcik, były radny powiatu grójeckiego z ramienia Platformy Obywatelskiej. W konkursie o częstotliwość pokonał projekt kieleckiego Radia FAMA. Dwa lata później stacja przeniosła nadajnik z Grójca do Tarczyna, a w lutym 2015 roku uruchomiła dodatkową częstotliwość w Radomiu. W lipcu br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na przejście uprawnień koncesyjnych na utworzoną trzy miesiące wcześniej spółkę Mazowsze FM. Trzy miesiące temu w KRS został uwzględniony jej nowy właściciel – Time Spółka Akcyjna.


Comments

Piotrq *.vectranet.pl 11-12-2015 15:39

Jest to skandaliczne zachowanie nadawcy! Czytałem decyzję o rozszerzeniu koncesji o stację w Radomiu. Koncesjonariusz obiecywał "gruszki na wierzbie". Zrobił to tylko po to, by zwiększyć zasięg o miasto z całkiem liczną grupą mieszkańców. Przytoczone przez KRRiT w decyzji fragmenty planów nadawcy brzmią teraz dosłownie śmiesznie. Gdyby nie nadajnik w Radomiu, zapewne TIME by się nim nie zainteresował i nie byłoby komu "opchnąć" stacji. Mam nadzieję, że KRRiT właściwie zinterpretuje te działania na granicy prawa i zrobi porządek z nadawcą Radia Mazowsze. Takie praktyki są nieuczciwe. W tym przypadku pozostali uczestnicy procesu koncesyjnego powinni niezwłocznie zaprotestować i złożyć stosowne dokumenty w KRRiT. Ciekawe, jak tylko Radio Mazowsze (VOX FM) zrealizuje obowiązki koncesyjne chociażby w zakresie zawartości słowa w audycjach lokalnych i emisji na swojej antenie muzyki klasycznej. To jest zwykła kpina!!! Na mapie polskich nadawców lokalnych pozostało dosłownie kilku uczciwych, w pełni niezależnych nadawców i to im KRRiT powinna sprzyjać przy przyznawaniu nowych stacji nadawczych. Z całą resztą trzeba w mgnieniu oka zrobić porządek. Niezbędna jest niezwłoczna nowela ustawy o radiofonii i telewizji, by KRRiT dysponowała odpowiednimi instrumentami do zwalczania takich patologii.

Do Likwidacji *.free.aero2.net.pl 11-12-2015 16:54

KRRiT jest sama w sobie patologią.

Free Lancer *.dynamic.gprs.plus.pl 11-12-2015 17:08

"Niezbędna jest niezwłoczna nowela ustawy o radiofonii i telewizji, by KRRiT dysponowała odpowiednimi instrumentami do zwalczania takich patologii"
Wygląda że nie Panu minęły emocje po wczorajszej miesięcznicy, razem z Szefową KPRM do ataku, jesteś w prawie lub prawie jesteś w...

Eliminacja Spraw Lokalnych *.adsl.inetia.pl 11-12-2015 17:52

Przede wszystkim od dawna postępuje komercjalizacja przestrzeni radiowej, kilka dużych koncernów nadaje swoje łupanki w kilkudziesięciu lokalizacjach... Jak dla mnie należy stawiać na stacje typowo lokalne, i takie każde miasto powyżej 30000 mieszkańców powinno posiadać co najmniej jedno, a od 30000-50000 - dwie, zaś powyżej 50000 - minimum 3 lokalne rozgłośnie. A jak jest?

Rozgoryczony *.dynamic.chello.pl 11-12-2015 19:00

Mądre Słowa!. To już jest szczyt wszystkiego. Rynek radiowy jest już tak skomercjalizowany i popsuty że chyba sie już bardziej go nie da popsuć.
Ale widać że jednak się da, skoro jest tak jak jest. Tych łupanek jest już przesyt.
Na jednym się kończy za chwilę leci to samo na innym. To jest nie do zniesienia.
Czas najwyższy by to się zmieniło.
Jedyna nadzieja w lokalnych stacjach!.

Grzegorz (Łazy-leoncin) *.play-internet.pl 11-12-2015 19:38

Nadajnik w Tarczynie jest tak fatalny (pomijając brzmienie) ze stacja "pierdzi" juz w Wolce Kosowskiej (10km) a zanika w Brwinowie (20km) Bardzo zaniedbany nadajnik. Az dziwne bo to potencjalnie bogaty obszar sadowników.....

Emel *.adsl.inetia.pl 11-12-2015 23:27

Stare i nowe jingle: https://www.youtube.com/watch?v=6F0YWdaCIfA

Ftalo *.free.aero2.net.pl 12-12-2015 18:44

Radom to nie jakaś prowincja i tak samo jak wszystkie duże miasta ma prawo mieć poprawny stały odbiór bardzo popularnej stacji jaką jest VOX FM. Tak samo ma prawo mieć radio Fama jak i lokalne radio(Rekord). Ludzie muszą mieć prawo wyboru między stacjami. Działanie grupy Time jest prawidłowe.To działanie KRRiT jest patologiczne że według własnego uznania jednym nadawcom przyznaje częstotliwości w danym mieście a w innym nie,robiąc jakieś durne konkursy,z których nic nie wynika ,bo to ludzie powinni decydować czego chcą słuchać a nie jakaś komunistyczna KRRiT wraz ze swoim poplecznikiem UKE ,który wymyśla jakieś poronione częstotliwości powodujące obniżony zasięg. Także liczę na nowelizację ustawy.
Apropos lokalnych nadawców,to i tu nie ma lekko,jako mieszkaniec Tarnobrzega jestem świadkiem totalnej komercjalizacji lokalnego nadawcy,odejście od misji i klepanie tej samej muzyki co gra Zetka i RMF a brak oryginalności.Takim nadawcom lokalnym dziękujemy i lepiej niech się sprzedadzą sieciom,które są jakie są ale jest ich wiele i każda nadaje własny oryginalny program i tego chcą ludzie-chcą różnorodności w eterze.KRRiT blokuje tę różnorodność,niektórzy ludzie w mniejszych prowincjach są skazani na odbiór UKF i słuchają dzień w dzień tego oklepanego g.. a-to jest tragedia

Piotrek *.146.138.78.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 12-12-2015 18:44

Czyli co discopolo jak w VOX FM - pewnie niedługo będzie po prostu VOX FM Radom albo VOX FM Mazowsze - jak RMF MAXXX zrobiło kilka lat temu po przejęciu Rock Radia Mazowsze które najpierw zmieniło się w RMF MAXXX Mazowsze a potem po przeniesieniu częstotliwości do Warszawy w RMF MAXXX Warszwaa

Piotreq *.vectranet.pl 13-12-2015 15:23

Napiszę krótko: w ustawie o radiofonii i telewizji powinno się zdefiniować nadawcę lokalnego w taki sposób, aby "sieciówki" nie spełniały tego wymogu. Wówczas rynek by się trochę oczyścił. RMF Maxxx, Zet Gold, Plus, Eska, Złote Przeboje stałyby się z automatu rozgłośniami ponadregionalnymi emitującymi wszędzie ten sam program pozbawiony narzucanej przez koncesję "lokalności" oraz lokalnych reklam, podobnie, jak np.VOX FM, RMF Classic czy MUZO.FM. Zniknęłyby te nieszczęsne franczyzy, a nadawcy lokalni, którzy nie są w stanie podołać prowadzeniu uniwersalnej stacji lokalnej, powinni wnioskować o cofnięcie koncesje i po sprawie. Wtedy KRRiT mogłaby szukać innego podmiotu, który otrzyma koncesję takiej stacji i będzie emitował WŁASNY program, a sieciową "papkę" ze wstawkami lokalnymi. Paranoją jest, że niektórzy nadają ten sam program za pomocą 30 nadajników w Polsce z warstwą lokalną, która i tak nie jest realizowana wg. zapisów koncesyjnych. Czemu ma służyć takie rozdrobnienie? W ten sposób jest 30 koncesji, w zasadzie, na ten sam program, którego nazwy w poszczególnych lokalizacją różnią się jedynie dodaniem członu w postaci nazwy miejscowości lub częstotliwości i... już niby mamy nową rozgłośnię radiową. Cyrk na kółkach!!! Gdyby to zrobić na pewno uwolniłoby się wiele marnowanych częstotliwości i wreszcie mogliby się wykazać ci, którzy chcą robić prawdziwe miejskie radio! Niech by sobie działały te Maxxxy, Plusy, Goldy i cała reszta, ale na 1 koncesji multiregionalnej. Wtedy warszawiacy nie będą mówili o tym, co dzieje się w Szczecinie albo Wałbrzychu. Przemyślcie ten pomysł. To byłaby, moim zdaniem, najlepsza recepta na likwidację "rozdrobnienia feudalnego", które w tym przypadku możemy traktować jako jakąś analogię historyczną do bieżącej sytuacji na rynku radiowym w naszym kraju. Zanim mnie oprotestujecie, zastanówcie się nad tym pomysłem.

Rozgoryczony *.dynamic.chello.pl 13-12-2015 15:53

@ Piotreq, Brawo :) Idealnie trafiłeś w sedno!. Potwierdzam, tak to powinno wyglądać.
Dalej nie trzeba nawet komentować. Czas najwyższy na konkretne zmiany w tym kierunku.

Zenek *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl 13-12-2015 16:00

PIOTREQ jestes inteligentny chlop, masz racje i popieram to co piszesz. Ale niestety zyjemy w kraju gdzie rzadza cwaniaki, zlodzieje i inna swolocz. I nie tylko dotyczy to krrit, ale w zasadzie "wszystkiego" gdzie sie nie ruszymy. Zyjemy w iluzji, podsycanej przez media, ktore sieja propagande wcale nie mniejsza niz za prl-u. Tak to juz jest w "WOLNEJ" Polsce zorganizowane i niektorzy dobrze sobie zyja kosztem wiekszosci. Tacy jak my jestesmy nazywani masa robocza! I nikt tak naprawde nie liczy sie z naszym zdaniem. Trzeba wyjechac troche za granice aby ochlonoc z tego polskiego amoku i wtedy dopiero sie wszystkiemu przyjzec i zrozumiec ze wiekszosc w naszym kraju nie mysli. Ludzie sa zajeci zapewnieniem bytu i nie maja czasu na myslenie. Panuje naprawde ogromna bieda, a szcegolnie widac ja jak sie tylko wyjedzie kilka kilometrow poza wieksze miasta. A rzad co na to? Tylko co ten temu powiedzial, co zrobil, zamiast pomyslec co zrobic aby 70% spoleczenstwa polskiego nie zyla w skrajnej biedzie. Ale coz, widac ze tez maja w tym jakis interes. Decydenci zachowuja sie jak szlachta albo rozpaskudzone gnojki, LIBERUM VETTO i koniec. Przylkad podsluchy. Zamiast powaznie zajac sie tym co bylo nagrane oni beda scigac tych co podsluchiwali. Jak sie jest poslem, senatorem jest sie na sluzbie 24 godziny na dobe, a oni zamiast przepraszac za pogarde dla narodu, robienie z ludzi idiotow i za przekrety i cwaniakowanie smieja sie prosto w twarz. A TY chlopie mowisz tu o czyms, co jest jakas utopja w naszym kraju. CHLOPCY z krrit pobieraja co miesiac takie pieniazki ze przez miesiac wyzywil by wszystkie domy dziecka w Polsce i maja wszystko gdzies. No chyba ze ktos by "nakazal" im inaczej, albo wywachali by waluizke keszu.

Fanek Radiowy *.ronus.pl 13-12-2015 16:34

Nie słucham tych śmiesznych stacyjek.....prawdziwe lokalne stacje odeszły w przeszłość....np....Radio Klakson 106,1 UKF Wrocław lata 1995-1998 - przestało istnieć w 2002 r ale okres ostatnich 4-ech lat przyniósł spadek słuchalności
Dzisiaj RMF ZET ESKA i te śmieszne odłamy stworzone zostały dla jednego elementu...elementu propagandowego...aby jedna wiadomość na rzecz LEMINGÓW OSZUSTÓW pojawiała się na antenie każdej stacji radiowej....
jedyne co polecam to RADIO PARK FM 97,1....pozdrawiam zdrwowo-myślących

Era *.dynamic-ww-2.vectranet.pl 13-12-2015 18:38

Z Radomia takie Mazowsze jak z Radomska Kujawy!

Maxel *.dynamic.chello.pl 14-12-2015 01:05

W ostatnim czasie koncesje dostała firma PI Kwadrat na nadawanie w Mogilnie,Janowcu Wlkp(kuj-pom) oraz Gołanczy i Wągrowcu(wlkp) wczesniej ludzie powiązani byli z Radiem Żnin ciekawe czy też nie wejdą w sieć bo to nie jest duży rynek reklamowy jak widać ostatnio w siec Vox Fm weszły stacje jak Norda Fm,Radio Go (Gorzów) i Radio Września. Po za sieciami są np.w kuj-pom stacje Radio Żnin i Radio Nakło i jakoś dają rade.

Arekb *.radom.vectranet.pl 14-12-2015 18:01

Po co to robią, jak i tak nikt tego w Radomiu nie słucha! Moim zdaniem nawet w Grójcu tego nie słuchają, bo to takie "najgorsze" radio w Polsce

Wiktor *.static.ip.netia.com.pl 14-12-2015 18:29

Ja pod Rawa Mazowiecka tego radia słucham od czasu do czasu!

Piotrek *.dynamic.gprs.plus.pl 14-12-2015 22:53

Dlaczego taka eska czy Maxxx zbierają stacjki lokalne i przejmują koncesję od upadających lokalnych stacji? Bo jak były wyznaczane stacje ogólnopolskie to tylko POlskie Radio, RMF FM Radio Zet i Radio Maryja mają ogólnopolską koncesję - taka eska nie miła co liczyć na 30 kW w RTCM tylko dostała pierdziawkę 100 watów czy nawet 1 kW i szukają sposobów by nadawać w całej Polsce. Zatem nie dziwcie się z tego co mamy- jak ktoś by już podejmował się resetu częśtotliwości w Polsce to powinno się zakazać nadawania z mocą mniejszą niż 10 kW i lokalizować nadajniki co kilkanaście kilometrów - bo mamy papkę na FMie stacje wzajemnie się zakłócają choć odległość mięzy nadajnikami ledwo przekracza 100 km.

Piotrek *.dynamic.gprs.plus.pl 14-12-2015 22:59

Mamy telewizję cyfrową DVB-T można było ustawić wszystkie nadajiniki w Polsce z MUX 1 2 które mają identyczną zawartośc w każdym mieście na nadawanie SFN (synchroniczne) (poprawcie mnie jeśli technicznie jest to niewykonalne) - co innego z MUX 3 którego zawartośc rózni się od regionu tu każdy region musi mieć swój kanał nadawczy ale przy MUX ogólnopolskich przeoczono okazję by uporządkowac częśtotliwośći w kraju. Na porządki w FM nie liczę :-(

Szymon *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16-12-2015 16:39

A ja tam polecam Muzyczne Radio - pomimo tego, że u mnie wszyscy na ekranach swoich radioodbiorników mają albo '106,60 MHz' albo | > ESKA < |, to i tak dla mnie MR góruje - muzyką, wiadomościami, warstwą słowną a także nowościami. To jest profesjonalna stacja i nie powinno się jej (ani innym stacjom) ograniczać zasięgów, poprzez przydzielanie jakiś tragicznych częstotliwości. Odkąd MR istnieje, powstały stacje na zbliżonych częstotliwościach
90,9 Chełmiec - 90,8 Eska Opole
105,8 G. Baraniec - 105,7 Eska Zielona Góra / 105,7 Wawa Opole
106,7 G. Świeradowiec - 106,6 Eska

Za każdym razem zakłócenia z Eskami. Czy to nie przypadek? :)

A wracając. Szkoda Radia Mazowsze, jakie by nie było. Bo to jednak stacja lokalna..

Rtk *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22-12-2015 23:43

No chociaż można posłuchać Marka Sierockiego w Radomiu!
Ale sygnał nie dochodzi do Opoczna z Radomia na 96.90 FM, więc można odebrać z Kielc na 95.50 FM i z Łodzi na 97.90 FM.

Jaaa.. *.dynamic.mm.pl 25-12-2015 14:07

Witam :) Oj będę miał lincz tu :) Proponuje voxowi zaineteresować się właśnie muzycznym lokalnym gniotem z dolnego śląska :) Fajny ten vox fm,szkoda że wrocław ma tak ograniczony zasięg :( .Do /@szymona,co przeszkadza eska opole wałbrzyskiej 90i9 bo nie rozumie?Co przeszkadza wawa opole 105i8,bo nie rozumie?Na twym miejscu dodał bym jeszcze 105i9 z częstochowy :) Jeżeli tam gdzieś się syganły spotykają to zapewne jedynie śladowo.

Jaaa.. *.dynamic.mm.pl 25-12-2015 14:18

Dopiszę jeszcze,tak od siebie,skoro lokalne gnioty nie przynoszą odpowiednich zysków,znaczy jedno,ludzie po prostu tego nie słuchają.Więc po co to trzymać,czasy tego typu się skończyły gdzie się do czegoś dokładało.Na palcach jednej ręki można wyliczyć w polsce stacje lokalne które dawały lub dają sobie jeszcze radę.A to że jest tu kilku fanatyków lokalnych rozgłośni mało kogo interesuje,gdyż wy nie wyłozycie,ani nie przyczynicie się do prosperowania stacji.Tak wygląda kapitalizm i w tej dziedzinie życia.To jest nisza na rynku,na której właśnie da się zarobić i tak jest w każdej dziedzinie.Jak inwestorzy wyczują trend na lokalne stacyjki z programami autorskimi,to spokojnie,na pewno zaczną takowe przywracać.

Aaaa *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13-01-2016 15:11

fanek radiowy bzdury piszesz. a niedlugo bedzie tam vox fm .ja zamiast teo proponuje jednakze ekspansje koloru z warszaw z programem lokalnym 6 00-8 00 13 00-16 00 20 00-22 00 0 00-3 00 wtedy byloby fajnie a nie jakies kiczowate wiesniackie pseudodiscopolo z ostatnich 3 lat .moglby tu tez wskoczyc zlote przeboje z okienkami w tych godzinach a nie ten bezszens


Posting comments after three months has been disabled.