RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
Piła: 100 procent Maxxxa

Piła: 100 procent Maxxxa

Posted 30-01-2009 FM
Written by Krzysztof Sagan
Po trzynastu latach działalności z pilskiego eteru zniknęło Radio 100. W piątek 30 stycznia 2009 roku sześć minut przed godziną siedemnastą zastąpiło je Radio RMF Maxxx Piła. Do samego końca na częstotliwości 104,1 MHz nadawana była muzyka dobrze znana słuchaczom znikającej pilskiej stacji. Ostatnia lokalna prowadząca - Joanna Frejus - pożegnała się ze słuchaczami przed godziną szesnastą. Tradycyjnie pierwszą pozycją pojawiającą się na antenie nowego Maxxxa była lista Hop-Bęc prowadzona przez Przemka Grabowskiego. To już druga stacja tej sieci - po RMF Maxxx Nowy Sącz - uruchomiona w tym roku, a także druga - po Esce Piła - skierowana do młodzieży nadająca w tym 75-tysięcznym mieście.
Jak informowała strona internetowa Radia 100, rozgłośnia ta nie znika jednak zupełnie - niektóre z audycji emitowanych dotychczas na jej antenie będzie można usłyszeć w rozgłośniach internetowych. Znalazły się wśród nich "Godzina Retro", "Szum starej płyty" i "ABS czyli Audycja Bardzo Subiektywna" Krzysztofa Marszewskiego, "Z mojej płytoteki" i "100 minut muzycznych wspomnień" Kazimierza Wlekłego i "Muzyka Ucha Trzeciego" Henryka Palczewskiego.
Więcej o historii Radia 100 wkrótce.

Comments

Mario 30-01-2009 17:06

A Kiedy Maxxx zagosci do Olsztyna?? :sad:

radiopolak 30-01-2009 17:13

Oby nigdy tam się ni pojawil. Macie Eske i Planete w Olsztynie, Po co Wam Max?

Mario 30-01-2009 17:28

Planeta(czyt. WAMA twoje złote przeboje do różanca)i ESKA to jedno wielkie g..no!W Olsztynie niemamy tak naprawde niczego fajnego!A tak swoja drogą to Dlaczego tak kazdy krytykuje tego Maxxxa? Za**bista stacja!!!! :wink:

tdchudy 30-01-2009 17:29

aaa tam ESKA :tongue: Jak dla mnie MAXXX lepszy :wink:

Pagier 30-01-2009 18:05

Pewnie Maxxx będzie w Olszynie na którejś z wolnych 88,1 lub 97,3

Majkell 30-01-2009 18:14

A ja zapytam w takim razie Mario albo TChudego - co \"za**bistego\" jest w Maxxx\'ie? Może wreszcie ktoś mi przedstawi jakiś sensowny argument?

- Czy tych kilkadziesiąt kawałków powtarzanych w kółko do znudzenia? Jeśli tak, to ja sobie mogę wgrać na mp3-ójkę swój zestaw utworów. Po co mi RMF Maxxx?

- Skoro nie muzyka, to może słowo mówione. Np. informacje lokalne. Tylko czy te dwuminutowe niby-serwisy można w ten sposób nazywać. Co można powiedzieć w dwie minuty? Chyba tylko nakreślić temat, nie go przedstawić.

- A może fajne jest to, że słuchacza traktuje się jak kretyna? A to oferuje mu się konkurs \"Za dużo za mało\" na zasadach podobnych do quizów call tv (tych z mizdrzącymi się panienkami, numerami 0 700 i hasełkami, \"których nikt nie może odgadnąć\"). A to wmawia mu się, że słucha programu na żywo i z lokalnego studia (na te nieudolnie montowane puszki z udziałem słuchaczy, \"rozmowy z voicetrackami\" itp. itd. to chyba nawet laika ciężko by nabrać). A to wreszcie oferuje się słuchaczowi prymitywne żarciki, gdzie puentą jest najczęściej słowo \"dupa\" albo \"cycki\".

Czy to jest takie fajne w Maxxx\'ie?

Majkell 30-01-2009 18:14

<ciąg dalszy>

Mario, gdyby tylko było to możliwe, "wymieniłbym się" z Tobą na Planetę Olsztyn. Oddałbym Ci za nią Maxxx'y z Trójmiasta i Pomorza. ;-) Planeta to też radio z gatunku lekkich, łatwych i przyjemnych - tym niemniej dużo więcej tu informacji, dużo więcej muzyki (lepszej i gorszej - ale i mniej nudnej) oraz znacznie lepszy kontakt prezentera ze słuchaczem niż w stacji ogólnopolskiej udającej lokalną.

Arx4don 30-01-2009 18:16

Co sie dzieje... w polskim eterze ... hm... szkoda słów... niedługo lokalnosc spadnie do najmniej waznej roli medialnej... i będa tylko 4 grupy radiowe. Eurozet , Brooker , Agora , i Polskie Radio a lokalnosci będziemy w sieci szukać...

S 30-01-2009 19:04

Tak krytykujecie maxxx-a,ale ja sie pytam(bo moze mam zly gust,ograniczony,ale maxxx-a lubie,i to jest mój gust:D) kiedy stacja pojawi się w Łodzi? W coraz to mniejszych miastach zaczyna nadawać maxxx,a łódź to przecież bardzo duze miasto!!

m666 30-01-2009 19:16

w Łodzi się nie pojawi, bo tam już nie ma co sprzedać, tzn. jest jeszcze Radio Parada, ale oni chyba nie są zainteresowani śmiercią poprzez przełączenie się na MAXXXa

DJ. PIOTR77SC 30-01-2009 20:55

Zgadzam sie z Majkellem wedlug mnie eski i maxxy to grajace szafy i denni prowadzacy poziom audycji niski pamietam gdy FAN byl swojski regionalny toteraz gdy przelaczaja na maksa to w kolko wlacze sobie winampa playliste i powtorke i co gdyby nie koncesja to kazdy moglby tak a to jest zabijanie myslenia i podawanie papki muzycznej moze ktos zamknie to bledne kolo dokad to mozna wchlaniac jak tak dalej to agora broker eurozet radiopubliczne zostana i co kto kogo zje?

:( 30-01-2009 21:42

Wszystkie sieciowe stacje tak grają :( w kółko to samo i do tego wiejski prowadzący :( tak jest w esce :( Niestety tak się dzieje z większościa stacji na poziomie. Prędzej zcy później pzrejmują je eski maxxy itp z Planeta też tak sie stało :( niby nazwa ta sama ale program z eurozet :(

dolf 30-01-2009 22:04

z**bany maxxxxxxxxxxxxxxxxxxx opanował kolejną lokalną, no już nic porządnego w tym eterze nie zostawią. tylko max eska planeta

dolf 30-01-2009 22:05

ciekawe co na przyszły miesiąc szykuje ten z**bany maxxxxxx

Piotrek 30-01-2009 22:20

Z dwojga złego wole Eskę niz MAXXXA - za ten serwis lokalny pół godzinny o 6.00 oraz za informacje lokalne z wiadomościach co godzinę (mogłyby być one dłuższe oczywiście). Ale MAXXX nawet tego nie daje i poza nazwą nie ma w nim nic lokalnego!! Szkoda stacji lokalnych powinni je zostawić. Ale żeby tak sie stało szanowna KRiT powinna ... przydzielic Esce i MAXXowi ogólnopolska koncesję. Wtedy zaniechaliby przejęc i usilnego dążenia do tych 80% pokrycia kiedy taka koncesję musza dostać i ozstawiliby radia lokalne w spokoju. Do wielkich przejmujących należy tez VOX-FM i kiedys Złote Przeboje (ale tu juz dawno nic nie łyknęli)

nexuss 30-01-2009 23:13

Co do Łodzi to nie byłbym pewny czy Radio Parada nie będzie zainteresowane sprzedażą? Wszyscy pamiętamy słowa pana Młyńskiego który mówił w zeszłym roku że nie sprzeda Galicji a co zrobił? Nie zapominajmy że jesteśmy na początku kryzysu ekonomicznego który może trwać parę lat a potem prawdopodobnie przyjdzie era cyfryzacji eteru i UKF będzie coraz mniej warty. Może się okazać że właściciele stacji lokalnych będą chcieli wykorzystać ostatnią szansę i zarobić jak najwięcej póki ich stacje ( a praktycznie częstotliwości) są jeszcze czegoś warte? Prawda smutna, ale niestety prawdziwa :sad:

WDR 30-01-2009 23:15

Skoro Maxxx, Eska i te inne śmieci są takie fajne, to czemu mają tak niską słuchalność? Parę miesięcy temu, po roku nadawania w Szczecinie, Maxxx przeprowadził kampanię reklamową "nowe radio w mieście". Jakie nowe, skoro nadawali już 12 miesięcy? Mają niską słuchalność i tyle. Oby się reklamodawcy w tym połapali i przestali tam wykupywać spoty, wtedy będzie koniec zaśmiecania eteru. Bo moim zdaniem to jedyny cel tych stacji - sprzedać dużo reklam nie dbając o poziom.

dawid_jgora 30-01-2009 23:52

@Piotrek: Częstotliwości wolnych pewnie tyle nie ma :P Poza tym mamy 2 ogólnopolskie stacje, które są takie same, do tego jakby doszła Eska to mielibyśmy 3 takie same. Maxxx może troszkę by się wyróżniał, aczkolwiek pewnie nie wiele, chociaż jak tam teraz jest to nie wiem.

A jak to jest np. we Francji? Ilu tam jest ogólnokrajowych komercyjnych nadawców i w jakich formatach grają?

Sorry za off-top

Daniel K. 31-01-2009 00:21

Dla tych którzy bardzo pragną w swoim mieście RMF Maxxx albo np. Planetę FM:
Posłychajcie danceradio.cz - to jest najlepsze radio z muzyką dance.

tdchudy 31-01-2009 00:23

Jeżeli chodzi o słuchalność MAXXXa to nie zgadzam się z WDR-em! RMF MAXXX ma dużą słuchalność! A jeżeli chodzi o ESKĘ to powiem jedno o nich:
to są złodzieje !!!!!! :angry:
Kradną nowe pomysły innych stacji i na tym zyskują. np. RMF MAXXX uruchomił telewizję, to ESKA w jego ślady. MAXXX zaczął nadawać w Trójmieście a ESKA za nim. Teraz MAXXX także w Nowym Sączu, ESKA też będzie za niedługo. Uruchomione zostało Miasto Muzyki to ESKA tez stworzyla swoje stacje internetowe. Dośc mam tej dESKI klozetowej. A was popieram jezeli chodzi o wciaganie lokalnych stacji. A to ze maxxx wciagnelo radio 100 to nie jego wina tylko KRRiT. :angry:

dawid_jgora 31-01-2009 01:50

@tdchudy: Eska w Trójmieście jest już od dawien dawna, tylko, że wówczas grała pod nazwą Hit FM.

radiowiec z branzy 31-01-2009 10:48

@tdchudy po Twoim poscie stwierdzam że nie masz więcej niz 14 lat i nie masz bladego pojecia o rynku radiowym w Polsce. OT taka prawda.

Mario 31-01-2009 10:59

Mi Maxxx sie podoba podobał i bedzie podobał nie jest wiejska siecia!Kazdy ma inny gust i o tym sie nie dyskutuje!Mam nadzieje ze Maxxx SZYBKO zagosci w Olsztynie na 88,1 FM

Marx 31-01-2009 11:57

Próbowałem posłuchać tego radi w Gdyni.
Oceniam to jednym słowem: dramat!
Okropna muzyka (ale to już kwestia gustu, może ktoś to badziewie lubi).
Fatalna jakość techniczna, taka jak kiedyś EskaNord.
Prymitywne komentarze poniżające wręcz słuchaczy swoim poziomem.

Wykasowałem tą częstotliwość z odbiornika.

tdchudy 31-01-2009 12:06

@dawid_jgora: Wiem że ESKA nadawała jako HIT FM ale jak MAXXX zawitał Trójmiasto to HIT FM zmienił nazwę na ESKĘ.

@radiowiec z branzy: Może masz rację że nie znam się za bardzo o rynku radiowym w Polsce, ale ciekawi mnie jedno... skąd wiesz ile mam lat? :wassat:

tdchudy 31-01-2009 12:10

Ja MAXXXa słucham od jego samego startu, nadal go słucham i czekam z niecierpliwością aż wystartuje na Śląsku i nadal będę go słuchał. A jak wam nie podoba się MAXXX to se włączcie inne radio a o MAXXX-e zapomnijcie. :angry:

dawid_jgora 31-01-2009 12:39

@tdchudy: Skoro wiesz, że Eska nadawała w Trójmieście jako Hit FM to powinieneś też wiedzieć dlaczego tak było.

edek 31-01-2009 13:32

RMF Maxx nie jest potrzebny na 104.6 z Jaworzyny. Lepiej zeby dali Trojce Radiowej

michu 31-01-2009 17:57

Zasięg mają bardzo słaby w porównaniu z byłą 100!!!!Czy ktos wie dlaczego???Czyzby dostali zezwolenie z małą mocą nadawania?

adzient 01-02-2009 08:11

witam
Mieszkam w Elblągu.Na szczęście my nie mamy żadnych śmieci takich jak Eska,planeta i Maxxx.No poza Zetką i Rmf-em.
Za to będzie Rmf clasic
Jak ja się z tego cieszę.

DJ. PIOTR77SC 01-02-2009 10:37

Do czasu dzban wode nosi czekam kiedy ktos wykupi MAXX jak sie jezdzi po kraju to radio publiczne rmf zet maryja i te ziejace mp3 na skali i resztki jakis sensownych stacji nie wymieniam nazw bo połykacz stacji nie spi

fish 01-02-2009 10:46

Kiedyś było takie hasło "proletariusze wszystkich krajów łączcie się"...
Dzisiaj powinno być tak: "prawdziwi radiowcy zróbcie coś dla siebie"...
Nie trzeba dużo z wyjątkiem chęci.

Pioy=trek 01-02-2009 15:10

Ale to musieliby nadawcy lokalni utworzyć jakąś spólkę i wspierać się wzajemnie przed wykupem przez społki RMFu i Eski.Niestety kasa jaką proponują te spółki często decyduje o sprzedaży stacji. Na Lubelszczyźnie zostały dosłownie 2 stacje lokalne niekatolickie i mam nadzieję że nie przełaczą się na MAXXXa

pino 02-02-2009 01:00

a W Bydgoszczy i regionie kujawsko-pomorskim pozostało Radio Gra (4 stacje) a reszta to siećiówki.

murphy ostrołęka 02-02-2009 12:47

W Ostrołęce MAXXX LUB ESKA mogliby zawitać lub połączyć się z Łomżą co mają ESKE I MAXXX oddalonej 35 km od Ostrołęki a mieszkańców porównywalnie mniej więcej mamy co Łomża.....z 60 tys osób 120 tys osób by miało możliwość odbioru tych że stacji.....

radiowiec 02-02-2009 14:34

A niech to! Kolejna lokalna stacja przeszła do historii. Ostatnio chciałem posłuchać przez internet jakiegoś fajnego radia, ale takiego, które istnieje również w eterze. Okazuje się, że już prawie nic nie zostało :-( Wiem, że Ameryki teraz nie odkryłem, ale właśnie jakoś to sobie tak uzmysłowiłem... Faktycznie, jak ktoś pisał Maxxx na pewno ma chrapkę na Paradę, ale jeszcze jakiś czas Parada powinna pograć, chyba ma sie jeszcze nienajgorzej. Ale wiadomo - kasa kusi... Czy ktoś wie jakie kwoty wchodzą w grę? Jeszcze bardziej łakomym kąskiem jest Muzyczne Radio. Mam nadzieję, że żadne Eski ani Maxy nie kupią tych radyjek.

radiowiec 02-02-2009 14:38

A jeszcze jedno - od dłuższego czasu (kilka - kilkanaście miesięcy) skierniewickie Radio RSC coraz bardziej przypomina Eskę. Zwłaszcza niektóre jingle są łudząco podobne. Ale gdyby miało być przejęcie to czy trwałoby to aż tak długo? Zresztą póki co cicho sza na ten temat... Może ktoś posiada informacje na ten temat?

Beniek 02-02-2009 23:29

Widocznie korzystają z tej samej firmy produkującej jingle. W Skierniewicach można odbierać 105,6.

odp 03-02-2009 18:32

Hehe a skąd! :laughing: Jingle RSC wykonała mikrofonika...
Ale, 'radiowiec' jest spostrzegawczy - fakt, jest tam kilka tych samych fxów w tle...

BTW: Panowie a co sądziliście o oprawie dźwiękowej radia 100...? :)

odp 03-02-2009 18:33

wrrrróć!! nie mikrofonika a MULTIfonika*!
sorry,za pomyłkę

loxon80 03-02-2009 21:01

RMF MAXXX to radio?Dziwne :laughing:

radiowiec 04-02-2009 13:46

Aha, dzięki koledzy za wyjaśnienie :smile: Nie słucham za dużo tego radia, zresztą Eski jeszcze mniej, więc zbyt dokładnie nie mogłem się wsłuchać, ale naprawdę podobne te jingle. Wiem, że do Skierniewic dociera 105,6, ale nie wszędzie w dobrej jakości. Myślę jednak, że skierniewicki rynek nie byłby dla Eski za bardzo interesujący.

kamilos 07-02-2009 01:26

rmf maxxx jest super.niech uruchomią maxxxa w białymstoku

durex 09-02-2009 10:57

W śledziowie już macie eskę i wam już starczy bo i tak macie już dużo stacji,macie radio kacapskie RACJA to wam powinno zaspokoić wasze potrzeby :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: a o maxxx mozecie pomarzyc tylko

adamb 09-02-2009 17:02

Lubiłem zawsze to radio. To hańba.Niedługo nic nie będzie,a kryzys spowoduje to szybciej. :angry: :angry:. Radio 100 zawsze lubiłem przejeżdżając koło Piły. Zawsze zaazdrościłem mieszkancom Piły tej stacji. No cóż wszystko przemija...Maxxx calyczas powtarza piosenki. To drażni człowieka. :crying:

Młody 17-02-2009 14:58

A co wy chcecie od tego Maxxxa.Jeżeli stacje upadają i jest przetarg na częstotliwości po tych stacjach,to co w tym złego że wygra go Maxxx.Nie tylko Maxxx powtarza piosenki.Miałem możliwość słuchania Eski oraz Planety no i także powtarzają jak chcą i co chcą.Rozumiem że jest ból po odejściu ulubionej stacji ale cóż zdarza się

Młody 17-02-2009 15:02

ciąg dalszy poprzedniego postu_
Po 1 w nocy Maxxx puszcza same polskie piosenki i to fajnie bo niejedna osoba narzekała,że Maxxx nie puszcza polskich piosenek.Nikt nikomu nie każe słuchać Maxxxa.Ja lubię Maxxxa i tak zostanie.Tylko szkoda,że po pierwszej w nocy z tymi piosenkami

tdchudy (i love MAXXX) 17-02-2009 21:25

Młody popieram to co mówisz.

Krzyś 19-02-2009 20:29

Kurcze Radio100 jak nadawało to ja i w Wieleniu słuchałem (50 km od Piły)ale jak Maxxa włączyli to zaraz zmniejszyli zasięg na tej częstotliwości podiabła!!!Wszędzie włączają Maxxa ale nie na maxxa!!! :angry:Tak samo jest z pilską Eską!!!Zasięg pożal się boże to do Poznania mam 100km a na 93 fm słucham jak ta lala :crying:

michu 20-02-2009 22:00

Masz racje z zasięgiem to fatalnie,cisza w eterze w porownaniu z 100. O co chodzi??

Krzyś 22-02-2009 17:10

O to chodzi że te kiepy w Pile zmniejszyli moc nadawania!!!

BiTCity 02-03-2009 19:01

@Krzyś raczej nie zminejszyli mocy tylko anteny dali na wschód by mieszkańcy Kujaw mogli sobie posłuchać MAXXX-a w końcu ponad 360 tysięcy mieskańców w samej Bydgoszczy to chyba większe audytorium niż te wszystkie miasta na zachód od Piły w promieniu 90km :) Po prostu myślą i na pewno już w niedalekiej przyszłości MAXXX będzie na Kujawach oficjalnie. Bo teraz gościnnie z Piły.

Krzyś 18-03-2009 19:46

No to moje gratulacje że lepiej dbają o kujawy ni z o swoich!!!Bravo!!!Zresztą pólnocna wielkopolska to i tak zacofanie :tongue:


Posting comments after three months has been disabled.