RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
Od poniedziałku 28 września br. - po blisko 16 miesiącach przerwy - mieszkańcy Rzeszowa ponownie mogą słuchać "Zawsze polskiej muzyki" w Radiu Wawa. To pierwsze miasto do którego powraca ta stacja po oddaniu częstotliwości Esce Rock w czerwcu ub.r. Lokalna Wawa pojawiła się w eterze w miejscu zajmowanym od 2005 roku przez Eskę, a wcześniej Radio FAN FM - w Rzeszowie na 98,4 MHz i Krośnie na 92,6 MHz. Nie oznacza to jednak, że Eska pożegnała się z Podkarpaciem - obecnie można jej słuchać na czterech częstotliwościach do niedawna zajmowanych przez VOX FM, a wczesniej przez Radio Bieszczady. Te zmiany to efekt porządków przeprowadzanych w grupie radiowej Time. Wcześniej Wawa zawitała już do Torunia - w miejsce VOX FM - a wkrótce ma się również ponownie pojawić we Wrocławiu - zamiast Radia Gold FM z Oławy.
/ks/

Comments

kuba_10 28-09-2009 22:00

Czy coś by im się stało, gdyby zwiększyli moc którejś z Waw na tyle, żeby docierała do Płocka?

elektryk 28-09-2009 22:10

jak Wawa nadawala w Lodzi z ec-4 to byla nawet nawet slyszalna w Płocku, ale co zrobic? :wink:

Ricardo 28-09-2009 23:28

Coś słabo idzie 92.6...

szemek 29-09-2009 15:41

Na 98,6 FM szumy straszne w Dębicy. Jak mam tego słuchać chciałbym żeby coś z tym zrobili...

Piotrek52 29-09-2009 20:11

Podobno WAWA ma też rozpocząć nadawanie w Poznaniu na 90.1 Fm, ale kiedy to zobaczymy. :smile:

w 29-09-2009 21:44

a kiedy ponownie w Katowicach

Jerzyk 30-09-2009 00:50

Na 98, 4 FM Straszne szumy w Dębicy sygnał Wawy jest nie poprawny, Chciałbym żeby coś z tym zrobili gdyż bardzo lubię polską muzykę ale jak tu słuchać jak są szumy? a jak obrócę antenę o 180 stopni to odbiera Radio Euro ... i chciałbym żeby coś z tym zrobili bo Dębica też chce słuchać radia Wawa nie tylko radia RMF FM, jedynki lub Radia Euro czy też radia Eska Tarnów te radia niestety dominują
Zaś na 92, 6FM Odbiera ale też baardzo słabo ...

maxxxfan 30-09-2009 10:42

Popieram Cię "W", choć nie mieszkam w Katowicach. Gdyby wróciła Wawa do Katowic prawdopodobnie znów można byłoby ją słuchać w Bielsku-Białej, jak to poprzednio było na 95,5 FM. Eska Rock w Aglomeracji Sląskiej ma niewielką słuchalność (0,74% za okres od VI do VIII 2009 - dane z portalu WM), więc spokojnie mogą oddać tą częstotliwość Radiu Wawa.
Co do Dębicy, to aż dziwo, że tam nie ma idealnego odbioru Wawy, zwłaszcza że teren nie jest tak pofałdowany w tych okolicach; pewnie moc tego nadajnika jest lipna. Ale jak zauważam w różnych regionach kraju stacjom lokalnym z reguły przyznaje się małą moc - dziwne zabiegi KRRT, zwłaszcza, że ludzie coraz częściej wolą słuchać stacji lokalnych.

Zbyszek 30-09-2009 13:59

Fachowców z Urzędu Regulacji i Komunikacji zapraszam do Dębicy niech posłuchają jak Radio Wawa tutaj źle odbiera za równo na 92, 6FM jak i na 98, 4FM. W przypadku częstotliwości 98, 4FM jak się antenę obróci o 180 stopni to odbiera inna stacja "Radio Euro" . Według mojej teori to moc ,któregoś z dwóch nadajników Radia Wawa można by było wzmocnić. Radio Wawa powinno odbierać tak jak RMF FM lub Eska tarnów, jedynka, Jeśli chodzi o moc nadajnika Radia Wawa to chciałbym żeby ba 1, 5 ERP To by z pewnością doszło do Dębicy wtedy

Piotrek 30-09-2009 20:29

A czy ESKE mozna było słuchac w Debicy przed zmianami na 98,4 lub 92,6??

Mirek 30-09-2009 23:11

Tak można było słuchać Eski tylko z szumami, zdecydowanie lepiej odbiera na 98, 1FM Zaś co do Radia Wawa Zgadzam się z kolegą Zbyszkiem,że należało by wzmocnić, któryś z nadajników radia Wawa ...

maxxxfan 01-10-2009 10:08

Ta częstotliwość czyli 98,4 Fm od zawsze charakteryzowała się bardzo słabym zasięgiem - wiem bo nie raz jadąc "4" w pobliżu Rzeszowa musiałem ręcznie ustawiać tą częstotliwość w moim radiu samochodowym.
W Polsce panuje moda na przyznawanie bardzo słabych częstotliwości tzw "perkotek" szczególnie dla stacji lokalnych. Takich stacji można słuchać w odległości do 20 km od nadajnika, im dalej to słychać coraz większy trzask. Tzw perkotki to np częstotliwość 95,2 Fm dla Radia 90; 94,1 Fm dla Radia RMF Classic z Katowic; 93,6 Fm dla Chilli ZET z Katowic; 89,7 Fm dla RMF MAXXX w Końskich. :laughing:

Piotrek 01-10-2009 15:09

Dla UKE i KRRiR lepiej przyznac 25 pierdziawek niz 2-4 porządne nadajniki. Juz nie pamiętam kiedy nasza szanowna administracja przyznała komus nadajnik większy niz 2-5 kW.

Wojtek 01-10-2009 23:58

Zgadzam się z kolegą Piotrkiem . W przypadku częstotliwości 98, 4FM powinni zrobić pomiary w Dębicy i się zastanowić czy nie wzmocnić... Tak jak w przypadku Kościeżyny

SQ 12-10-2009 23:32

Dzis od godziny 16 Eska Rzeszów idzie z moca 10kW z glownego systemu antenowego RTCN Sucha Gora na czestotliwosci 104,9

alien20 17-10-2009 10:23

Do zbyszka, szemka: czestotliwość 98,4 MHz jest czestotliwoscia po lokalnym radiu FAN FM ktoremu przyznano moc mala (0,50 kW) tzn. wystarczjaca by zasiegiem pokryc rzeszow. a ze do Debicy dolatuje slabiutki sygnalik to juz trudno. to ma odbierac w Rzeszowie a nie w Debicy. Jak slusznie zauwazyles na tej samej czestotliwosci nadaje radio EURO z Krynicy dlatego tez WAWA nie moze i nie dostanie pozwolenia na zwiekszenie mocy nadajnika co by nie zaklucac radia EURO. Na pocieszenie proponuje sluchac WAWY przez internet lub z platform cyfrowych :)

MARAT 17-10-2009 10:36

W Debicy sprobujcie lapac wawe na 92,60 MHz pol.V (pionowa)z czarnorzek k. Krosna. nadajnik mocniejszy od rzeszowskiego i antena wykierowana w strone jasla. w koncu nadajnik po jasielskim fan fm.

Szymon 17-10-2009 19:46

do maxxxfana wawa w Katowicach nie morze nadawać bo krritv nie dała ogłoszenia na jaką kolwiek częstotliwość w katowicach . Tak więc na awę Katowicach na razie nie ma co lizyć . Jak to nie chodzi w grę to musieli by przejąć radio eM a tego chyba niezrobią bo koncesjonarjuszem jest arhidecezja katowicka a ta nie chce sprzedawać radia eM.


Posting comments after three months has been disabled.