RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
Poniedziałek 18 marca br. jest ostatnim dniem, w którym analogową telewizję mogą oglądać mieszkańcy okolic Elbląga, Szczecina, Warszawy oraz Podkarpacia i Podbeskidzia. Wyłączenie nadajników nastąpi o godzinie 1:00 w nocy z poniedziałku na wtorek. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie emisja będzie prowadzona do godziny 5:00. We wtorek nad ranem uruchomione zostaną emisje cyfrowe MUX-3 na obszarach, na których dotychczas nie było możliwości odbioru multipleksu Telewizji Polskiej. Przez kolejne 36 godzin uruchamiane będą gapfillery w miejscu dotychczasowych przemienników. Szczegółowe informacje znajdują się w tabeli.
Mieszkańcy Warszawy telewizję analogową mogli oglądać od roku 1952, kiedy to Państwowy Instytut Telekomunikacyjny prowadził pierwsze testy przy ulicy Ratuszowej. W Szczecinie telewizja pojawiła się w roku 1960, a w Rzeszowie pod koniec roku 1962.

Comments

piotras482 18-03-2013 13:46

To w końcu na którym kanale będzie MUX-3 jutro po wyłączeniu analogu z obiektu Warszawa/Raszyn??

WierzownicK 18-03-2013 14:41

W Szczecinie telewizja analogowa pojawiła się znacznie wczeniej ,bo już w roku 1955. w kanale 3. z obiektu (Stettin ;) ) Helpterberg .Odpowiednie anteny na dachach szczecińskich domów to potwierdzały :) ...

WierzownicK 18-03-2013 14:42

W kanale 3. CCIR oczywiście :) .

Ahmed 18-03-2013 17:45

Niech wzmocnia natychmiast moc nadawania MUX 3 w Krakowie i Katowicach bo praktycznie w centrach tych miast są problemy z odbieraniem prawidlowym a co dopiero na granicy województw....

irekr 18-03-2013 18:18

pietras482:
Układ kanałowy w Warszawie i okolicach się nie zmienia, przynajmniej od jutra.
Natomiast docelowym kanałem MUX3 jest kanał 27 a nie 55.
W Katowicach MUX3 będzie emigrował z kanału 51 na kanał 41, SFN z Wisłą i Częstochową. Pozwoli to na zastosowanie pełnej mocy koordynacyjnej, czyli 100 kW. Przypuszczam, że Zmiany MUX3 na Śląsku i Zagłębiu będą dokonane jeszcze przed wakacjami.

tomekk 18-03-2013 19:02

@WierzownicK,ale oczywiście było to Deutsche Fernzehen ?;)jak mniemam z DDR u
A wracając do mazowsza,wyłączają tylko Raszyn i Pkin?a czy Przysucha,Łosice narazie nadja ?

wojtass 18-03-2013 23:02

@tomekk,
Narazie z Przysuchy to wiem że będzie możliwość oglądania tv analogowej do dnia 17 czerwca

joopik 18-03-2013 23:47

@irekr
dlaczego MUX3 na k.41 dopiero koło wakacji? Chyba po wyłączeniu Skrzycznego tego kanału nic już nie blokuje.

marzenkagg16026379 19-03-2013 00:39

Smok Analog z Raszyna i Pkin przestał straszyc :-D Witaj ero Dvb-T (jakosc dupy nie urywa :-)

VoVo 19-03-2013 01:07

A w Warszawie wyłączenie analogu miało być o 05:00, a nadajniki już milczą. To jak to w końcu miało być?!

VoVo 19-03-2013 01:33

Na ten czas tych 4 godzin w Warszawie milczy MUX2 i 3, do tego regionane łódzkie Info weszło do MUX1.

WierzownicK 19-03-2013 02:06

@VoVo
Wielokrotnie w różnych telewizjach mówiono ''o godzinie 5. '' !!Mam to jak się okazuje bajdurzenie nagrane .
I szykowałem sprzęty w domu na ten czas ale jak widać nawet w takiej sprawie brakuje w polskich mediach rzetelnośći .Nie sądzę aby pracownicy firmy Emitel zadziałali wbrew umowom .

michael112 19-03-2013 07:39

W moim dekoderze po ponownym nastrojeniu wychodzi, że Info Łódź leci teraz z MUX1, a Warszawa z MUX3. Dopiero o 17:00 będzie można sprawdzić, czy naprawdę doszło do zamiany, czy tylko pomylili się w podpisach.

VoVo 19-03-2013 08:07

MUX3 nadal milczy...

irekr 19-03-2013 08:12

Joopik: napisałem "do wakacji" ale przypuszczam że będzie to wcześniej. Realnie oceniając możliwości jestem zdania, ze może to nastąpić jednocześnie z wyłączeniem analogów w Katowicach, czyli około 20 maja.

irekr 19-03-2013 08:23

VoVo: przeskanuj kanał 27. Nie mam możliwości tego sprawdzić, ale donoszą, że - nikogo nie informując - zmieniono kanał MUX3 z 55 na 27.

piotras482 19-03-2013 09:02

MUX3 już leci z kanału 27 w Warszawie. Zmianą jest to że TVP INFO Warszawa wskoczyło do MUX3 za TVP INFO Łódź które jest obecnie w MUX1. Chyba to taka specjalna zagrywka bo przecież za rok TVP musi wycofać się z MUX1 ze swoimi kanałami i zostawić miejsce dla komercyjnych nadawców.

Robert_95 19-03-2013 09:40

Krosno *Sucha Góra* MUX 3 zastąpił tv analogową na kanale 29 - odbiór jakość: 80% siła: 100% .

BCL 19-03-2013 10:18

RTON Baranówka MUX3 na kanale 29, poprzednio 35.

gość 19-03-2013 14:43

GORĄCY NEWS!!!! Jak poinformowała bydgoszcz.gazeta.pl RADIO GRA zostało przejete przez RMF MAXXX (Bydgoszcz,Toruń,Włocławek) pewnie też Inowrocław ale nie jest napisane.

tomekk 19-03-2013 15:51

@wojtass
To prawda,w tej chwili w Otwocku odbieram 3 programy TVP z Przysuchy,Polsat z tego nadajnika nie dolatuje.Pozatym wszystkie MUXY z Raszyna mam z lepszym poziomem sygnału niż przed wyłączeniem analogu,podejżewam że mniejszy smietnik się zrobił i wzmacniacz wzmacnia to co powinien

Wiktor 19-03-2013 16:26

Jak dzisiaj wyłączyli TV analogową z Warszawy i Łaz, to dekoderów DVB-T we wszystkich sklepach RTV w Rawie Mazowieckiej brakło, i jeszcze się Ludzie o nie pytają i zamawiają po prostu towar pierwszej potrzeby. Mimo ze TV analogową można u Nas jeszcze odebrać z ŁODZI, PRZYSUCHY i KIELC.

z 19-03-2013 18:07

moim zdaniem może się mylę p-ń i w-wa nadają z starych anten analogowych po usunięciu fonii i modernizacji wizji,moce dziwne 110i130 i to jeszcze kierunkowe.

kujawiak 19-03-2013 20:34

Do Gość-Dla mnie to wspaniała wiadomość!!Nie da się słuchać tego badziewia jakim jest Radio Gra..Tym bardziej że caly czas mam w pamięci radio W.Nareszcie zamilkną...

Grzesiek1993 19-03-2013 20:44

Niewiadomo jeszcze czy GRA zamilknie, napisali, że rmf maxxx wykupił, ale zmiana nazwy jest jeszcze pod znakiem zapytania. Jak mówią pożyjemy, zobaczymy!

elektryk 19-03-2013 20:46

tak prostując na temat Warszawy, TVP2, Info, TVN, Polsat, TV4, Puls miały być wyłączone do godz. 1.00, natomiast sygnał TVP1 do godz. 5.00, ten został wyłączony o godz 4.40

WierzownicK 19-03-2013 22:00

Niestety nieprawda .O 04.41.46. przekaz kanału 11. OIRT został wyłączony na nieco więcej jak minutę .Po tym włączono go ponownie i działał do 05.06.18. .Być możę ktoś się zorientował że ze względu na możliwy dochód generowany przez osoby dzwoniące do programu ''Zagadkowa Jedynka'' nie warto go jeszcze wyłączać bo TVP może jeszcze na tym co nieco zarobić .To póżniejsze i ostateczne wyłączenie mam nagrane i upublicznię go wkrótce :) .Dokładnie 01.01.48. wyłączono wszystkie telewizyjne przekazy analogowe z Pałacu Kultury I Nauki .Tego niestety nie nagrałem bo według zapowiedzi samych emitentów programów wyłączenia w Warszawie (a PKIN jest przecież w Warszawie !) miały nastąpić o godzinie 5. a nie 4 godziny wcześniej :( !!

Pawel 19-03-2013 23:55

Ciekawe kiedy wreszcie będzie uruchomiony nadajnik MUX-3 w RTCN Kalisz *Mikstat* (w południowej Wielkopolsce) ??? Z tego co gdzieś słyszałem to podobno ma nadawać na kanale 26 ale nie wiem czy to prawda ?

scigany 20-03-2013 01:42

Do Wiktor: A co z sygnałem z TSR Rawa Mazowiecka ?

wojtass 20-03-2013 03:12

@scigany Przekażnik w Rawie na ul. Mszczonowskiej 36, który pracuje na C-09 obok osiedla SÓJCZE ma być wyłączony w dniu 20 maja br. równo znacznie z RTCN Zygry. Bo ponieważ TSR w Rawie bierze sygnał odbiorczy z Zygier. Na nim są anteny do pasma VHF tv skierowane w str Lodzi.

wojtass 20-03-2013 03:20

sorka poprawka ul. Mszczonowska 10
Nie wiem czy maszt po emisji analogowej "Jedynki" zostanie przeznaczony do rozbiórki albo przystosowany do emisji tv cyfrowej naziemnej dla MUX-3 w Rawie, bo w nie których częściach Rawy ten multipleks jest trudno wyłapać. Szczególnie zabudowa bloków może przeszkadzać.

Wiktor 20-03-2013 16:32

Tak w Rawie Mazowieckiej nadajnik nadal pracuje na kanale 9 VHF, w tamtym roku nastąpiły zmiany rozebrali wyższy maszt który miał inne anteny nadawcze i dwie odbiorcze z Zygr za Łodzią postawili mniejszy tymczasowy maszt wygląda jak polowy i sygnał bierze z Przysuchy. Zauważyłem jeszcze że Niektórzy są bardzo uparci i nie kupują dekodera DVB-T tylko przekręcają anteny na Łódż albo Przysuchę, dobre bodaj te 2 lub 3 miesiące żeby tej stówki nie wydać.

tomekk 20-03-2013 18:20

@Wiktor ,sorry że nie czaisz bazy,to że odbieram 3 programy z Przysuchy nie znaczy że nie odbieram DVB-T,które notabene też traktuję jako dodatek bo na codzień korzystam z N-ki a tuner DVB-T nabyłem juz 2 lata temu żeby sobie w małym telewizorku w kuchni pooglądać więcej kanałów w lepszej jakości

wojtass 20-03-2013 23:33

@Wiktor ale tego masztu w Rawie nie skracano on jest taki nadal sam
on taki sam jak był. a po drugie maszt TSR Rawa Mazowiecka *ul. Mszczonowska*
podane fotki 3 i 4 nie nalezą do tego obiektu.

TomK 20-03-2013 23:59

Nareście koniec analoga w Rzeszowie i trzech anten na dachu, teraz na jednej z jednego miejsca czyli Sucha Góra trzy MUX-1,2,3 chodzą jak żyleta, a po dołożeniu jeszcze jednej anteny i ustawieniu na Stabnicką Magure Słowacja Bardejov dodatkowo dwa MUX-2,3 w sumie można zyzkać jeszcze 6 programów słowackiej TV.

scigany 21-03-2013 01:00

No to jak w końcu jest z tym masztem TSR Rawa Mazowiecka ? Która konstrukcja z galerii jest słuszna ?

irekr 21-03-2013 07:15

Przemiennik stoi na Mszczonowskiej. Druga lokalizacja to biurowiec Zakładów Mięsnych.
To ten maszt kratownicowy z czterema ścianami całofalowymi i dwoma synfazowymi Yagami na 2/3 masztu.

Sam jestem ciekaw jak ten TSR zostanie potraktowany. W zasadzie powinien to być gapfiller dla obszaru LD1 kanał 43.
Jeżeli MUX3 będzie nadawany z RTCN Zygry, to obiekt ten jest absolutnie konieczny.

TV 21-03-2013 11:35

Co się dzieje z MUX-3 w Łodzi??? Odbierałem go na k. 47 ale znikł? Ktoś coś wie? Może to śnieg :), ale pozostałe odbieram...

irekr 21-03-2013 15:25

Sprawdź czy jest coś na kanale 43 lub 26.

WierzownicK 21-03-2013 16:40

A w TCN Zygry (Bo radiofonii przecież tam już prawie 13 lat nie nadają !!) pojawiła się antena UHF albo takowAy kabel w maszcie ?Albo cokolwiek inne wskazuje że stamtąd będzie emisja w tym zakresie telewizji cyfrowej ?Ja wątpię bo ten obiekt mimo odpowiedniego masztu to podobnie jak tak zwany ''Raszyn'' od Warszawy stoi zbyt daleko od metropolii Łódzkiej .Chyba że będzie to emisja wspólnokanałowa z Kominem elektrociepłowni 4 .A gdy uda się wreszcie wybudować normalny obiekt dla Łodzi to wtedy z nim .Ośrodek w Zygrach jest fajny i życzę mu jak najlepiej lecz chyba niestety nieperspektywiczny :( ...

wojtass 21-03-2013 18:04

@irekr
zaś nadajnik jest na zakładach a tamte fotki to nie są wcale w tej galerii,
to musi się tą sprawa zająć... konkretnie zajmę się sprawdzaniem tego jak się zrobi ciepło, tych kolejnych zdj czyli 3 i 4
@scigany
fotki sa poprawne 1 i 2
@WierzownicK
tak nie nadaja radia na pasmie OIRT (65-74 MHz) od 13 lat pozostala emisja tylko TVP1 na C-07 bedąc na działkce kolo Lutomierska a Kwiatkowicami mi odbierala "Jedynka" nie wystawiając antenek (dwóch) teleskopowej z telewizorka przenośnego UNITRA Vela 203.

TV 21-03-2013 18:25

Sprawdzałem na 43 i 26 i nic. Skąd te kanały @irekr? niby oficjalnie nadaje TON Sienkiewicza na 47 ale to chyba teoria...

wojtass 21-03-2013 18:37

@TV
Tak z TON ul.Sienkiewicza jest MUX-3 w Lodzi na C-47 ale moc ERP 0,4 kW/H to może jakieś są zakłócenia w przekazie, albo bo nagły atak zimy jest ze nie odbiera Ci MUX-3 w Lodzi. C-26 w Lodzi jest nie używany, jako wolny w zasobach. Po wyłączeniu analogowego CANAL+ zwolnił na C-21 ale teraz TVN nadaje od kilku lat.

radiowiec 21-03-2013 23:23

Nie jestem przekonany czy TSR w Rawie Maz. tak bardzo jest potrzebny - przecież z Łaz powinno wszystko nieźle dolatywać, zwłaszcza teraz po przeniesieniu MUX3 na 27 kanał. Z drugiej strony niemal całe miasto leży w takiej dolince... nie sprawdzałem nigdy jak jest z odbiorem TV w centrum Rawy. Jeśli chodzi o Łódź i k. 43 to póki co nie może być na tym kanale emisji cyfrowej ze względu na analogową TVP Łódź. W Łodzi chyba nie było żadnych roszad w częstotliwościach po wyłączeniu analogu w Warszawie? Natomiast któryś multipleks (chyba 3) docelowo miał być nadawany z masztu w Zygrach. Nie wiem na ile te plany są aktualne, ale rzeczywiście w samej Łodzi i we wschodniej części województwa może być z tym kiepsko.

wojtass 22-03-2013 00:01

@radiowiec
No cześć miasta jest na wzniesieniu a całe centrum jest dolina, mieszkaj na moim osiedlu nie ma możliwości złapania Mux-ów z Raszyna. Jedynie wyłapała antena MUX-1 I MUX-2 z Łodzi oraz Przysuchy. Tak się składa ze mam przeszkodę jako zabudowa gęsta z bloków. Tak wiec odbiór MUX-ów z Łaz na Trzydziestoleciu nie możliwy. Albo pozostaje czekać jak wł. MUX-3 w Łodzi z Komina EC-4

Wiktor 22-03-2013 21:46

Maszt TSR w Rawie Mazowieckiej tak jak pisałem wcześniej, ten starszy był wyższy i został rozebrany widać go tu na tych dwóch fotkach i dołu gdzie się powiększają zdjęcia, po tym maszcie zostały 4 fundamenty, ta pierwsza mała kolorowa fotka to obecny mniejszy maszt wygląda jak polowy, stoi kilka metrów o miejsca gdzie stał starszy maszt na ulicy Mszczonowskiej tuż przy pogotowiu i lecznicy zwierząt, tak więc Irek mylisz się nie ma drugiej lokalizacji TSR w Rawie, na Logis stoi maszt telefoni komórkowej Plus i T-Mobile i Maszt przekażnika Radia Wiktoria 94,7 fm i Ty Wojtas mylisz się jeszcze rok czy 2 lata temu był tam inny maszt pokazany na tych fotkach, czyli na tych zdjęciach pokazany jest obecny i dawny maszt, Ja byłem tam na miejscu kilka razy i o demontażu masztu mówił mi sprzedawca pobliskiego sklepu hydraulicznego. TOMEKK pisząc że Niektórzy przekręcają anteny na Łódż i Przysuchę nie miałem na myśli Ciebie tylko takie zjawisko widziałem w swojej miejscowości. Co do odbioru Mux 1,2,3 w środku Rawy myślę ze da się bez problemu odebrać, widzę po antenach że część jest skierowana na Łódż a część na Raszyn i analogowo obierano z Raszyna, instalowałem antenę siatkową Klijętowi w bloku na 3 piętrze przy ulicy Słowackiego nowy blok TBS stoi w dole tuż przy Raw-Medica i Biedronce, kupił nowy telewizor z DVB-T MPEG-4 i złapałem i zaprogramowałem Mu 3 Muxy z Raszyna bez problemu.

wojtass 22-03-2013 22:59

QWiktor
Ja w Rawie mieszkam 33lata wiec nie wprowadzaj ludzi w błąd. Taki jaki jest nadal stoi. Najbliższym czasie sprawdzę. Dam fotki dla "Radiopolski" z uprzejmości

Wiktor 24-03-2013 18:43

Do Wojtas-Człowieku ja nie przyglądłeś się temu masztowi wcześ niej i teraz dokładnie to się nie wypowiadaj, Idż ta na miejsce popatrz dokładnie na obecny nadajnik idż parę metrów dalej popatrz za ogrodzeniem teraz jest duży śnieg lale jak stopnieje to zobaczysz 4 fudamenty po przednim maszcie i idż do lecznicy albo do sklepu hydraulicznego i się spytaj to ci potwierdzą, a jak teraz zrobisz fotki to dobrze ale to będą fotki nowego obiektu a starego są tu też w Radio Polska u wież w to wreszcie.

scigany 25-03-2013 01:02

O widzę, że wywołałem spór pytając o ten obiekt...

wojtass 25-03-2013 21:52

no sory nic nie wiedziałem o tym obiekcie... ze go rozebrali to nic w rawie nie napisano w żadnych mediach rawskich

scigany 26-03-2013 00:22

Byłeś ?

wojtass 26-03-2013 13:15

nie ale jechalem na sojcze nie widac przemnienika TVP1, podejde na sojcze pod bloki na K. Wielkiego

Grzesiek1993 26-03-2013 15:32

A ja nie rozumiem skąd u mojej babci wzięły się na naziemnej tv chociażby takie programy jak comedy central, czy polsat sport i jeszcze jakies radia, ogulnie ma ich chyba 39

PRAWY 26-03-2013 18:01

wie ktoś kiedy w woj. łódzkim MUX-3 wystartuje?

Wiktor 26-03-2013 18:51

Grzesiek1993 te programy to są z Mux4 mobilnej są one kodowane w conax ale wszystkie nowe telewizory i dekodery DVB-T je wychwytują przy wyszukiwaniu programów, nie mogą ich odtorzyć bo są kodowane, do Prawy Mux3 z Łodzi nadaje ale z bardzo małą mocą obejmuje tylko miasto ŁÓDŻ i najbliższe okolice, w znaczej części woj. łódzkiego od strony wschodniej nawet od wschodnich dzielnic Łodzi, w Brzezinach, w Rawie Maz. w Skierniewicach, w Łowiczu Mux 3 można odbierać z Łaz przed Raszynem i Warszawą, nie napisałeś w jakiej miejscowości mieszkasz? być morze byś już mógł go odbierać. W Łodzi zwiększą na pewno moc Mux3 w końcu maja jak tam wyłączą tv analogową.

PRAWY 26-03-2013 19:02

Rawa osiedle Solidarności 4, parter antena obecnie kier odwrotny 180°
Kier na Wawe mam zasłonięty bo mam przed antena ok 10m blok 3A

Wiktor 26-03-2013 19:10

Grzesiek1993 te programy to są z Mux4 mobilnej są one kodowane w conax ale wszystkie nowe telewizory i dekodery DVB-T je wychwytują przy wyszukiwaniu programów, nie mogą ich odtorzyć bo są kodowane, zapomniałem napisać że wszystkie nowe telewizory i dekodery DVB-T MPEG-4 wychwytują te programy ale tylko jeśli jesteśmy w zasięgu Mux4 Mobilna a ten mux nadaje w polaryzacji pionowej, tak więc posiadacze dekodeów polsatu do Tv Mobilnej mają dekoderze 2 gniazda antenowe i jeśli mieszkają dość dużej odledłości o nadajników DVB-T lub Muksy1,2,3 nadają z innej strony jak Mux4 Mobilny powinny zamontować i podłączyć do tego dekodera dwie anteny naziemne, jedna normalnie jak inne poziomo do Mux1,2,3 druga zamontowana odwrotnie pionowo tak jak w niektórych rejonach kraju do obioru tvp1 lub tvp2 jak to było kilkanaście lat w Łodzi.

Wiktor 26-03-2013 19:16

Do PRAWY jak by była możliwość zamontowania anteny na dachu bloku i skierowania jej na Warszawę to można z tego z powodzeniem skorzystać

PRAWY 26-03-2013 19:27

Nie opłaca mi się ciągnąć kabla z dachu a mieszkam na parterze. Pod drugie to blok spółdzielni mieszkaniowej pewnie nie zgodzą się na założenie na dachy anteny tv. Antena za oknem jest ustawiona na Łódź w kier. odwrotnym czyli 180°, odbierają mi MUXy 1 i 2 ze Łodzi. Kupowałem w Bricomarche antene siatkową dwu segmentowa + wzmacniacz do puszkowy SWA-4T/2000 jest włożony w antenie.
Dodatkowo korzystam z platformy N ale mam wszystkie kanały TVP.
To czemu rozebrano Przemiennik koło lecznicy zwierząt, ten na Mszczonowskiej jak tv analogowa ma być wyłączona 20 maja?

Wiktor 26-03-2013 19:34

Ja dorywczo i chobbystyczno poza pracą zajmuje się instalowaniem anten satelitarnych, naziemnych i radiowych programowaniem tych kanałów i układaniem list ulubionych na pozór to nie jest takie łatwe jest wiele modeli różnych marek tunerów DVB-S, DVB-T, nowych telewizorów z DVB-T MPEG-4 mających różne rodzaje menu i sposób nawigacji z wieloma modelami pierwszy raz się spotykam muszę na miejscu u klijęta się ztym zapoznawać i rozszyfrowywać ale udaje się u każdego jeśli jest ktoś z okolicy Rawy a ma z tym problemy to polecam się przyjeżdzam i to robię.

Wiktor 26-03-2013 19:38

Czemu rozebrano? nie wiem postawiono mniejszy wygląda jak polowy, pewno jest tymczasowy a co będzie z nim dalej to jedno wielkie ?.

PRAWY 26-03-2013 19:48

a ja nic nie wiem dlaczego rozebrano
może wraz z zakończeniem tv analogowej
kiedy pamiętam u fryzjer miął telewizorek przenośny obierał właśnie z tego obiektu TVP1 było można oglądać

xy 27-03-2013 21:59

Rozebrano, bo był już w tak kiepskim stanie.

TV 16-04-2013 09:17

Ktoś odbiera MUX-3 w Łodzi??? U mnie głucho...


Posting comments after three months has been disabled.