RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!

Jak informują nasi Czytelnicy, rozpoczęło się uruchamianie kolejnych nadajników multipleksu DAB+ Polskiego Radia. W czwartek i piątek spływały do nas kolejne doniesienia o pojawieniu się sygnałów z lokalizacji Konin *Żółwieniec*, Piła *Rusinowo*, Białogard *Sławoborze*, Zamość *Tarnawatka* i Giżycko *Miłki*. Wszystkie te emisje przewidziane są do uruchomienia od 1 stycznia przyszłego roku, zatem na ten moment mają one charakter „wygrzewania nadajnika przed uruchomieniem komercyjnym”. W związku z powyższym aktualne parametry mogą jeszcze odbiegać od tych zadeklarowanych w przetargu. W ofercie ramowej Emitela pojawiły się również informacje o emisjach z Góry Jawor koło Soliny i Gołogóry nieopodal Miastka.

To już kolejne poszerzenie zasięgu multipleksu DAB+ Polskiego Radia w ostatnich tygodniach. Do października 2024 roku sygnał ma być dostępny także w Łomży, Ogrodzieńcu, Rybniku, Rykach, Chełmie, Kamieńsku, na pograniczu województw łódzkiego i wielkopolskiego, w Elblągu, Suwałkach, Iławie, Pile, Nowym Tomyślu, Jarocinie, Dębicy i Tarnobrzegu. O parametrach uruchomionych emisji poinformujemy, gdy zakończy się etap prób.

--

[29.12.2023] Jak informuje Emitel, w ostatnich dniach uruchomione zostało piętnaście nowych emisji DAB+. Są to:

  • Dla obszaru Katowice: Ogrodzieniec *Giebło*, kanał 11A, moc ERP 21,5 kW, pol. V;
  • Dla obszeru Koszalin: Koszalin *Gołogóra*, kanał 11B, moc ERP 4,5 kW, pol. H; Wałcz *Rusinowo*, kanał 11B, moc ERP 10,0 kW, pol V; Białogard *Sławoborze*, kanał 11B, moc ERP 5,0 kW, pol. V;
  • Dla obszaru Lublin: Zamość *Tarnawatka*, kanał 11B, moc ERP 24,7 kW, pol. H; Chełm *Kumowa Dolina*, moc ERP 2,6 kW, pol. V;
  • Dla obszaru Łódź: Łódź *Zygry*, kanał 5C, moc ERP 16 kW, pol. H;
  • Dla obszaru Olsztyn: Giżycko *Miłki*, kanał 6B, moc ERP 5,5 kW pol. V; Iława *Kisielice*, kanał 11B, moc ERP 12,0 kW, pol. H;
  • Dla obszaru Poznań: Konin *Żółwieniec*, kanał 11B, moc ERP 15,1 kW, pol. V; Piła *Staszyce*, kanał 12A, moc ERP 1,7 kW, pol. V; Nowy Tomyśl *Bolewice*, kanał 12 A, moc ERP 6,5 kW, pol. V; Jarocin *Żerków*, kanał 11B, moc ERP 10,1 kW, pol. V;
  • Dla obszaru Rzeszów: Solina *Góra Jawor*, kanał 11A, moc ERP 5,0 kW, pol. V; Tarnobrzeg *Komin ZCh Siarkopol*, kanał 11A, moc ERP 11,0 kW, pol. H.

Przed 1 stycznia 2024 roku uruchomiona ma zostać jeszcze emisja na górze Krzemianucha koło Suwałk. Na kanale 6B z mocą ERP 15 kW w polaryzacji pionowej nadawany będzie tam multipleks olsztyński. Pozostałe lokalizacje przewidziane w przetargu – w Łomży, Choczewie, Rybniku, Rykach, Kamieńsku, Sieciechowie, Elblągu i Dębicy przewidziano na okres od 5 stycznia do 1 maja 2024 roku.

[30.12.2023] W piątek, 29 grudnia, w godzinach wieczornych uruchomiona została zapowiadana emisja z góry Krzemianucha koło Suwałk. Sygnał nadawany jest kierunkowo z mocą ERP 15 kW na kanale 6B w sieci SFN z Miłkami.


Comments

Wiktor *.dynamic.gprs.plus.pl 23-12-2023 07:50

Kiedy Dab + z Rawy Mazowieckiej ?.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 23-12-2023 11:42

A jest planowany nadajnik w Rawie Mazowieckiej? Jakoś nie widzę go w wykazach.

Lucas411 *.satfilm.com.pl 23-12-2023 12:22

A kiedy we Włocławku? Zarówno Rachocin jak i Żółwieniec jest tu na granicy zasięgu, jedna kreska lub brak i przerywa

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 23-12-2023 12:39

216.928 k.11A UR MUX PR (Bydgoszcz) Włocławek *Szpetal Górny* KJP 2,4 V Plan 01.2024-09.2024

Piotr Gdz *.7.238.89.static.smgr.pl 23-12-2023 13:55

Nowe Marzy (Grudziądz) też do 01.2024-09.2024 ?

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 23-12-2023 17:49

@Piotr Gdz

Dokładnie tak. Wszystko co jest planowane do odpalenia jest w poczekalni: https://radiopolska.pl/wykaz/poczekalnia/dab

Roman *.nat.dynamic.telkab.pl 23-12-2023 19:58

działa DAB+ z Soliny?

Prośba *.184.237.244.ipv4.supernova.orange.pl 23-12-2023 22:49

Krzysiu, odpal mapki na stronie z mapkami do tych emisji. Dzięki. Pozdrawiam. Wesołych.

Krzysztof Sagan *.dynamic-2-waw-k-4-2-0.vectranet.pl 24-12-2023 00:13

Mapki pojawią się, gdy będę miał już oficjalne potwierdzenie dotyczące uruchomionych emisji i ich parametrów. Znając życie gotowość zostanie zgłoszona na dzień, dwa przed oficjalnym terminem.

W tej chwili dochodzą mnie sygnały o np. niewielkim zasięgu Giżycka, co przy wysokości anten o kilkadziesiąt metrów wyższej niż UKF i mocach rzędu kilku kW raczej nie powinno mieć miejsca. To z Warszawy multipleksy nieemitelowe o mniejszych mocach mają ok. 60 km.

Wiktor *.itvmedia.pl 24-12-2023 09:38

@Mediapodkarpacia centrum Rawy Mazowieckiej leży w dołu i tam są słabe sygnały i cyfrowe i analogowe przdał by się jakiś maszt na wzgórzu albo odpalić z Raszyna dab+ z dużą mocą jak tv.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 24-12-2023 10:33

Na to wpływu nie mam....

Zet *.191.230.153.ipv4.supernova.orange.pl 24-12-2023 14:44

Jeśli chodzi o Giżycko, u mnie 70 km od nadajnika 4-5 kresek zasięgu. Odbiór możliwy punktowo. Jestem teraz na Mazurach, między Mikołajkami a Mrągowem zasięg na full.
Radyjko Technisat 250.

Daniel *.dynamic.gprs.plus.pl 26-12-2023 10:11

W Gnieźnie gra Ok ale mogła by być większa moc i polaryzacja V.

Pan Ktoś *.dynamic.chello.pl 26-12-2023 20:34

Mam nadzieję że Góra Kamieńsk lepiej doświetli odbiór DAB+ a niż jeżeli EC-4 z Łodzi w tym regionie.
DAB+ z EC-4 odbiorem nie zachwyca, jedynie za oknem odbiór na full, w domu ledwie połowa i do tego czkawka...

Wiktor *.itvmedia.pl 27-12-2023 08:25

To teraz Mamy Dwóch Prezesów TVP nawzajem nie uznających się ha ha ha ha.

Kiedy Stacje Komercyjne ? *.225.206.167 27-12-2023 09:23

Wydarzenie to by było gdyby stacje komercyjne takie jak RMF, Radio ZET, Eska zaczęły nadawać w DAB+
Ale niestety, nie prędko....

New *.147.0.7.mobile.internet.t-mobile.pl 27-12-2023 17:55

czekac jak nowy neo-rząd bedzie robił ciecia na koncesje DAB+
i beda testy albo przejdzie to do histori

Pan Ktoś *.dynamic.chello.pl 27-12-2023 21:11

Ten cały DAB+ to dla mnie jakaś zabawa w kotka i myszkę.
Najlepiej jak by to w ogóle nie nastało i nie ruszyło. Poza tym jak może być zainteresowanie DAB+ skoro na dane województwo ilość stacji nie przekracza 15 stacji, to jest żart.

Poza tym radioodbiorniki DAB+ przez galopującą inflację tak poszły w górę że koszt takiego odbiornika waha się między 200 a 1000 zł (wyższa półka) no po prostu brak słów.
Odbiór DAB+ nie wiem czy nazwać to nadawaniem czy testami ?, chyba bardziej to drugie.
Jeżeli dobry odbiornik ma problem z odbiorem MUX PR o mocy 12,5 kW z Łodzi na odległość ponad 40 km dostaje czkawki to coś tu jest nie tak. Dla ilości 12 stacji, plus markowe radio koło 500 zł plus antena za okno to już kolejny koszt a okablowanie.
Nie, to jest nie opłacalne w żaden sposób. Zwłaszcza jak napisał Kolego powyżej o Zet czy RMF.
Zakładam z góry, że w analogu ludzie mają więcej stacji niż na DAB+
A jeszcze trzeba do tego ładnie dopłacić. Nie opłacalny interes w żaden sposób.

Alo *.jmdi.pl 27-12-2023 21:28

To może miałoby sens, gdyby w tym DAB były stacje lokalne, np. każde miasto powiatowe 1-2 stacje, byłe wojewódzkie 2-3...Inaczej sensu dublowania stacji z FM nie widzę....I oczywiście marchewka powinna być, czyli koszty 10-20 razy mniejsze niż w FM....By tym stacjom się opłacało nadawanie

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 27-12-2023 22:09

Proponuję zejść na Ziemię. Kto Wam zejdzie z kosztów? No kto? Zacznijmy może od tego, że koszty pozwolenia od UKE są już niższe niż na FM. Więc gdzie te wyższe koszty? Odpowiedź jest prosta. W sprzęcie. Już widzę, jak producenci sprzętu do nadawania schodzą z cen. To nierealne.

A gdzie koszty operatora, prądu i inne? Przypomnę tylko, że z nadawania na FM też stacje zrezygnowały ze względu na koszty. Plus Lipiany, Plus Gryfice i ArtRadio. Serio chcecie by tych stacji było więcej? Radio to nie jest zabawa tylko biznes. Nadawca chce na tym zarobić a nie tracić. I to należy zrozumieć. Nikt nie robi tego charytatywnie.

Pan Ktoś *.dynamic.chello.pl 28-12-2023 03:44

ZET czy RMF to komercja - sieciówka. Przepraszam bardzo to tych nadawców nie stać na koszty ?
Milionowe zyski z reklam z słuchalność. Mylimy jakieś fakty, jeżeli koszty pozwolenia od UKE są już niższe niż na FM to czemu nikt z komercji nie chce iść nadawać na DAB+ ?
Jeżeli na FM jest drogo niż na DAB+ to po co przetargi na nowe częstotliwości na FM ?
Jeżeli na DAB+ jest taniej to wolał bym tam nadawać.

Robimy sobie jakąś mielonkę w głowie o nie potrzebne gadanie. Jedno co mi się nasuwa na myśl to to że DAB+ ma małe pokrycie w całym kraju. Infrastruktura rozbudowy sieci DAB+ zaczęła ruszać. Ale tu minie kilka kolejnych lat nim polska zostanie pokryta cała. A za nim komercyjni nadawcy wejdą na DAB+ znów miną kolejne lata, i tak koło koło się zamyka jakkolwiek by na to nie spojrzeć.

Kolego @Mediapodkarpacia jeśli jesteś tak dobrze doinformowany proszę napisze coś z sensem, a nie piszesz tak aby każdy myślał tak jak ty chcesz.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 08:25

Piszę z sensem bo interesowałem się tym tematem. Zawsze możesz to sprawdzić i sobie porównać. Koszty na FM i w DAB+. Wystarczy chcieć się zainteresować.
Nadawcy komercyjni nie chcą w to wejść, bo im się zwyczajnie nie opłaca. Radio komercyjne żyje z reklam. Cyfryzacja radia już się odbyła. Wyciągasz telefon i masz tysiące stacji z całego świata. To są fakty.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 08:27

Poza tym napisałem gdzie jest różnica w kosztach nadawania.

Nexuss *.centertel.pl 28-12-2023 10:06

"Wyciągssz telefon i masz dostęp..." ok ale musisz mieć dostęp do internetu i nie przeciążone serwery. Dab pozwala na darmowy odbiór nieograniczonej liczbie odbiorców.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 10:42

Tylko właśnie- jakość. Aktualna jakość DABu jest zwyczajnie słaba i nieakceptowalna. I nic nie wskazuje na to by miało być lepiej.

Łysa Kupa *.net.autocom.pl 28-12-2023 13:56

@Mediapodkarpacia, jakoś nikt w Niemczech nie narzeka i wiele stacji radiowych przeszło na DAB+, rezygnując z nadawania na FM. Więc przestań obrażać DAB+, bo skoro w Niemczech można, to w Polsce tym bardziej!

żółtodziób *.icpnet.pl 28-12-2023 14:41

Albo Żółwieniec tak dobrze sieje albo uruchomiono także Jarocin (Żerków).

Pań Ktoś. *.dynamic.chello.pl 28-12-2023 14:59

@Lysa Kupa. Zgadzam się z Tobą ! Oczywiście że można i u nas w Polsce tylko trzeba chcieć. W Niemczech jak mówił mi kolega który tam był. Na radiu Mouse odbierał ponad 100 stacji. Fakt że bitrate niskie, ale czy to jest ważne?, czy mieszkańcom Niemiec to przeszkadza?, nie sądzę ! A warto też dodać to że nadawcy nadają na DAB+ I na FM.

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 15:37

Ja nie obrażam DABu tylko podaję fakty na tacy. Który kraj zrezygnował z FMu? Jaką słuchalność ma DAB+ w naszym kraju?
Sami sobie możecie odpowiedzieć na te pytania.

Głupotą jest też porównywać niemiecki rynek radiowy do naszego. Z całą pewnością nie możemy się porównywać.

I czym dłużej komercyjnego DABu nie będzie, tym lepiej dla rynku radiowego. Ciekawe czy to tak fajnie czytać o zamykających się rozgłośniach radiowych.

Gość *.dynamic.chello.pl 28-12-2023 15:37

Widzę że wykazie 98.3 (10kw) UP Radio Poznań (Gołancz) do kąd może dolecieć sygnał, dawno nie było mocy 10kw!

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 15:48

I na koniec tej dyskusji. Nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać. Każdy z Was może pewne kwestie zweryfikować dot. kosztów. Z ekonomią nie ma sensu dyskutować. Chcecie? Słuchajcie - Wasza sprawa. Ja zostaję dalej z tymi technologiami które mam dostępne czyli jak większość. :)

Pań Ktoś. *.dynamic.chello.pl 28-12-2023 16:06

Tak zakończ tą dyskusję. Na siłę chcesz udowodnić że to Ty masz rację. Jakie są fakty każdy o tym wiem, więc nie podważaj czyjegoś zdania. Tak samo jak piszesz że w Polsce "jakość DABu jest zwyczajnie słaba i nieakceptowalna"

Myślisz trochę co piszesz ?, Czechy Niemcy Austria też mają niskie bitrate. Zrozum, że aby umieścić conajmniej 20 stacji na jednym MUX muszą zmniejszyć bitrate, nie ma innej opcji. Podobnie jest na DVB-T2, albo mniej kanałów ale w HD, albo więcej kanałów w SD. I tak samo jest na DAB+

Chcesz jakości i lepszego bitrate nawet 360 kbps w AAC włącz sobie radio internetowe będziesz mieć 100 stacji w super jakości. I proszę przestań już mielić te swoje fakty !

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 16:12

Ja nie potrzebuję 20 stacji w jednym MUXie. Wy tak - powodzenia. :) I już wybrałem lepszy bitrate. :)

Pań Ktoś. *.dynamic.chello.pl 28-12-2023 16:27

@Mediapodkarpacia - więc po co wałkujesz ten temat ?!
Sam szukasz sensacji !

Mediapodkarpacia *.przemysl.zicom.pl 28-12-2023 17:34

1. Bo mam takie prawo - jak każdy czytelnik tego portalu.
2. Mam prawo wypowiadać się jako słuchacz jak mam coś sensownego do powiedzenia. Tak samo jak i Ty.
3. Jako słuchacz radia w Polsce mogę oczekiwać jakości przynajmniej porównywalnej z FM, przyzwoitego zasięgu którego nie ma w DABie czy stacji radiowych które mają coś konkretnego do zaoferowania swoim słuchaczom a nie są tylko szafami grającymi.

Tyle w temacie. Wybieram jak większość słuchaczy.

Krzysztof Sagan *.dynamic.gprs.plus.pl 28-12-2023 18:30

Przypominam, że istnieje coś takiego jak kultura dyskusji. Wyzywanie oponentów od autystów się w jej granicach nie mieści - a że to recydywa, będą konsekwencje...

Tymczasem odnosząc się do meritum - nie o sam koszt emisji czy sprzętu tu chodzi... a o słynny tort reklamowy. Kiedy podstawowym sposobem odbioru stacji radiowych jest FM nie ma tu zagrożenia dla tworzących aktualny układ na rynku. To przy okazji pokazuje, że internet nie jest tak powszechnym sposobem odbioru jak niektórzy by chcieli... Jeśli powszechny stanie się DAB+ tort się przeorganizuje i obecni beneficjenci dostaną mniej... albo tyle samo większym kosztem.

Nightpurrer *.oxylion.net.pl 29-12-2023 03:28

@New: Cytat "czekac jak nowy neo-rząd bedzie robił ciecia na koncesje DAB+
i beda testy albo przejdzie to do histori"
I bardzo dobrze. DAB to zabawka dla znudzonych radiowców. Nie ma w tym żadnej magii radia. FM szumi bo szumi ale odbiera, a tu brak sygnału. W budynkach DAB ma problem szczególnie w znacznym oddaleniu od nadajników. Do tego zbyt niska jakość niektórych przekazów. 96KBPS kto to widział w dzisiejszych czasach? Już streaming internetowy stacji oferuje więcej.
Do tego uboga oferta programowa, a to co fajne idzie z takimi mocami, że po za dużym miastem na ręcznym radiu nie posłuchasz. Jedynie działa to sensownie w samochodach. Pieniądze wyrzucone w błoto na taki szrot jakim jest ta technologia. Jak nowy rząd zarzuci projekty wielkiej cyfryzacji to se kupię szampana i wypiję sam przy akompaniamencie starego dobrego analogowego FM z szumiącej lekko stacji, którą lubię a w DAB nie dociera w ogóle.

Krzysztof Sagan *.dynamic.gprs.plus.pl 29-12-2023 22:25

Pytanie do @Nightpurrer: czy "magię radia" reprezentuje bardziej RMF i Zetką czy np. radiowa Dwójka? Bo tak się składa, że dzięki tej "zabawce" Dwójka dociera rozsiewczo do różnych zakątków np. Bieszczadów, Sudetów czy Beskidów... Ale nie tylko o góry tu chodzi. Streaming to dodatkowy koszt po stronie odbiorcy, poza tym co najmniej mijaniem się z prawdą jest stwierdzenie, że ta metoda obsłuży każdego zainteresowanego. Powód jest prosty - jeśli np. Ty i Twój sąsiad chcecie sobie posłuchać VOX FM, to każdy z Was generuje niezależny ruch w sieci. Teraz załóżmy, że cały blok tak będzie słuchał radia, cała ulica, cała dzielnica... Jak to aktualnie działa w praktyce widać podczas imprez masowych, kiedy trudno połączyć się telefonicznie, a o połączeniach typu Skype nie ma co marzyć...
Kolejna rzecz - badania pokazują, że dziś radia słucha się przede wszystkim w samochodach. Dlaczego zatem inwestowanie w technologię dopracowaną pod kątem odbioru mobilnego (w przeciwieństwie do internetu mobilnego przez komórkę) jest marnotrawstwem? A nowe emisje są właśnie po to, żeby zmniejszać obszar z niedostatecznym sygnałem. Podpowiem - radio na UKF też nie pojawiło się w całej Polsce jednego dnia. Wtedy ten proces trwał w zasadzie od początku lat sześćdziesiątych do początku lat dziewięćdziesiątych (i nie ma w tym zakresie okresu testów, a regularne emisje w zakresie trzech ogólnopolskich sieci UKF).
Ja rozumiem, że coś się może komuś nie podobać... ale litości! Przedstawiamy w takich dyskusjach argumenty, a nie "argumenty"...

Łysa Kupa *.net.autocom.pl 29-12-2023 22:28

Krzysztof Sagan, a tak w ogóle, zanim usunąłeś mój komentarz, czy w ogóle go przeczytałeś? Bo warto najpierw przeczytać, by wyciągnąć wnioski. A napisałem o istotnych rzeczach i zadałem kilka pytań co do tego wpisu i błędów w nim zawartych. Prosiłem o sprecyzowanie, o który Sieciechów chodzi (czy o ten obok Kutna, co jest prawdopodobne, czy o ten w województwie mazowieckim, w co wątpię - należy to sprecyzować) oraz druga kwestia - dlaczego z Suwałk miałaby być nadawana wersja olsztyńska? Logicznym jest, że będzie to wersja białostocka - proszę o poprawę tego błędu. Suwałki są w województwie podlaskim, którego stolicą jest Białystok, więc logicznym jest, że to Polskie Radio Białystok będzie tam nadawać, a nie Polskie Radio Olsztyn. I proszę nie usuwać mojego wpisu, bo chcę uzyskać odpowiedź na te pytania i liczę na poprawę błędów w tym wpisie!

Krzysztof Sagan *.dynamic.gprs.plus.pl 29-12-2023 22:36

To ja proszę o stosowanie się do reguł kulturalnej dyskusji, tak abym nie musiał stosować bana... Przeczytałem i do kluczowych kwestii odniosłem się powyżej. Co do Sieciechowa, to tak jak stoi w wykazie - ten koło Kutna. A co do wersji olsztyńskiej z Suwałk - tak to było określone w przetargu. DAB+ - dzięki temu, że jest cyfrowy - umożliwia doświetlanie sygnału w ramach sieci SFN. W analogu Radio Lublin musiało oddać Łosice RDC, a Radio Białystok Giżycko Radiu Olsztyn... W cyfrze możliwe jest nadawanie obu wersji z jednej lokalizacji. W przypadku Suwałk pierwsze zainteresowanie wyraziło Radio Olsztyn i tak to się skończyło. W przypadku Katowic najpierw były Katowice, a później doszedł Kraków. A owe doświetlenia są właśnie po to, aby nie pojawiały się wpisy takie, jak wyżej - że komuś zanika...

Tomeq *.interkonekt.pl 30-12-2023 09:34

Potwierdzam znakomity odbiór DAB+ w Olkuszu, brakowało tego nadajnika na Jurze. Nareszcie moja ulubiona czwórka nie przerywa

Av3t *.dynamic.mm.pl 30-12-2023 12:59

W Chełmie także odbiór bdb, w najbliższym czasie zrobię testy na wschód i północ od Chełma (gdzie dotychczas Piaski nie dolatywały).

Łysa Kupa *.net.autocom.pl 30-12-2023 16:21

@Av3t, no właśnie, fakty są takie, że Piaski nigdzie nie dolatują, bo nadają z śmiesznie małą mocą 5 kW. Należałoby ją zwiększyć. Świeżo uruchomiony nadajnik w Zamościu Tarnawatka ma moc 24,7 kW. I to jest przyzwoita moc. Piaski ze swoimi 5 kW godnie pokrywają zaledwie Lublin i okolice (do 20 km), dalej są zbyt duże zaniki sygnału, by nazwać to przyzwoitym odbiorem. Także Piaski koniecznie powinny zwiększyć moc nadawania. I liczę na jak najszybsze uruchomienie nadajnika w Rykach, bo zapewni on przyzwoite pokrycie zachodniej części województwa lubelskiego, gdzie przy obecnej mocy Piaski są problematyczne i wygrywa z nimi Święty Krzyż, który ma super pokrycie zachodniej części województwa lubelskiego, sygnał bardzo dobry i bardzo silny całą dobę. I, swoją drogą, ciekawe, czy z Ryk uruchomią także multipleks DAB+ Radio Dla Ciebie, bo skoro uruchomili doświetlenie TVP 3 Warszawa, to w radiu można byłoby zrobić tak samo. Przecież nadajnik z Radomia nie ma dobrego pokrycia południowej części województwa mazowieckiego. Zapewnia on odbiór pewnie tylko w Radomiu, a Ryki doświetliłyby Nizinę Mazowiecką z dużą mocą. A w lubelskim multipleksie DAB+ fajnie byłoby, jakby pojawiło się Radio Freee, bo skoro niektóre rozgłośnie regionalne nadają 2 kanały w DAB+, to Polskie Radio Lublin też mogłoby. Zwłaszcza, że na grafice ekranowej w DAB+ przy słuchaniu Polskie Radio Lublin jest promowane Radio Freee. Więc mogliby je dodać do multipleksu DAB+. Radio Kielce nadaje Folk Radio (raczej śmieszna stacja, kto słucha folka?, szkoda, że nie nadają czegoś lepszego), więc Radio Freee byłoby zdecydowanie lepszym wyborem, niż Folk Radio.

Radiopolis *.tvkstella.pl 13-01-2024 17:47

Dlaczego nadajnik DAB w Stalowej Woli zniknął z poczekalni ?

Tomełk *.dynamic.mm.pl 03-02-2024 10:22

Mam pytanie, dlaczego z nadajnika w Miłkach na kanale DAB+ 6b odbieram tylko trzy programy tzn: PR dla Ukrainy, R Warmi i Mazur i PR Olsztyn, sygnał na poziomie 85-100 % a reszty programów nie stroi? Dodam, że odbiornik radiowy to SONY XDR-V1BTD, a obiór w Ełku. Pozdrawiam


Posting comments after three months has been disabled.