RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
Na początku tygodnia decyzją Zarządu Polskiego Radia czasowo zawieszona została emisja Programu II i Polskiego Radia Euro w sześciu miastach Polski. Wyłączone zostały nadajniki Dwójki w Bielsku-Białej (104,5 MHz) i Jarosławiu (93,8 MHz) oraz Radia Euro w Ciechanowie (95,5 MHz), Inowrocławiu (90,0 MHz), Opolu (100,8 MHz) i Radomiu (104,6 MHz). Jak się dowiedzieliśmy, planowane są kolejne wyłączenia.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski już ponad rok temu przewidywał zapaść finansową mediów publicznych w związku ze spadkiem wpływów z abonamentu. Poprzednie czasowe zawieszenie emisji programów Polskiego Radia miało miejsce 1 lipca 1983 roku. Wtedy na kilka miesięcy z eteru w całej Polsce zniknął Program II (po przerwie wrócił pod nazwą Program IV).
/Polskie Radio/ /radiopolska.pl/

Comments

Jimmy 04-02-2009 11:36

Planowane są kolejne wyłączenia? To chyba oznacza, że sytuacja w Polskim Radiu jest już naprawdę katastrofalna... Obawiam się, że kolejnym krokiem może być centralizacja PR Regionalnych :sad:

Lukasz/Tomaszow 04-02-2009 11:54

Niepotrzebne 92,0 MHz Jedynka z Kozłowca (Przysucha) mogą spokojnie wyłączyć, ponieważ stacje słychać tam z nadajników: Raszyn, Św Krzyż czy Dobromierz.

ssjmarek 04-02-2009 12:10

ja tu widze teraz wolną rękę do likwidacji PR Euro lub tez połączenie PR2 z PR4 jak to było przed 200 rokiem i ewentualnie wygospodarowanie pasm w PR2 dla obecnych audycji PR Euro

Przemek B. 04-02-2009 12:19

Aby nie znieśli PR dwójki i PR euro z Siedlec

Przemek B. 04-02-2009 12:20

Aby nie znieśli PR dwójki i PR euro z Siedlec

minister 04-02-2009 12:23

Niestety- cała afera to nieodpowiedzialność władz- zarówno politycznych, jak i zarządów PR.

A tak naprawdę wszystko rozbija się o abonament...

Tomasz 04-02-2009 12:31

I bardzo dobrze... Zaczyna się. PR to źle zarządzany moloch z ogromnym przerostem zatrudnienia. W dodatku ci ludzie nie potrafią robić radia. PR jest totalnie przesiąknięte audycjami politycznymi, gdzie "gadające głowy" potrafią nawijać godzinami bez merytorycznego sensu. PR to pomieszane formaty. Rock na dwójce, klasyka na trójce. Nie dziwne, że już coraz mniej ludzi tego słucha. Życzę rychłego upadku. Może na gruzach powstanie coś znacznie lepszego.

Przemek B. 04-02-2009 12:37

Tomasz PR euro nie należy do najgorszych ale fakt że jest troche nie ciekawe :wink:

Przemek B. 04-02-2009 12:38

Tomasz PR euro nie należy do najgorszych ale fakt że jest troche nie ciekawe :wink:

wi 04-02-2009 12:46

Dla mnie skandal. Pokrycie WSZYSTKIMI programami PR jest zapisane w Ustawie. A kłopoty finansowe PR biorą się przede wszystkim z chorej proporcji podziału wpływów z abonamentu- zbyt wiele jest od lat przekazywane na bizancjum przy Woronicza.
I akurat w PR 2 audycji politycznych jest ilość znikoma.

sluchacz 04-02-2009 13:08

W dobie kryzysu mamy cuda? Ja zapytam gdzie ta Irlandia? Gdzie ten cud? Mialo sie zyc lepie, ale komu? Wylaczenie dwojki radiowej napewno ma kontekst polityczny, poprostu szuka sie oszczednosci przed nadchodzacym kryzysem.

m666 04-02-2009 13:09

Myślę, ze jak napisał Łukasz z Tomaszowa, w pierwszej kolejności należałoby pomyśleć o wyłączeniach zbędnych nadajników PR 1. Opole i Radom to ponad 200-tysięczne miasta, ograniczając tam zasięg PR Euro Polskie Radio Działa na szkodę reklamodawców.

olo 04-02-2009 13:36

po co Nadajnik w Inowrocławiu z Bydgoszczy 96.2 dobrze słychać-Wągrowiec też nalezało by wyłaczyć 101.3 albo zamienić na PR2 w tym miescie można PR1 posłuchac na 225,106.6,87.7,101.9,92.3 sprawdziłem odbiór jest przyzwoity jak ktoś chce to potrafi

stefan 04-02-2009 13:58

Szkoda mi PR ale chyba żyjemy w państwie prawa. Jeżeli PR nie użytkuje częstotliwości które posiada, to zgodnie z obowiązującymi zaleceniami powinno się te częstotliwości przekazać innym nadawcom. Niech PR nie generuje dodatkowych kosztów, które jak dotychczas pokryje z naszych podatków. Wreszcie ten wrzód trzeba przeciąć. Jak poprzednio ktoś z kolegów słusznie zauważył, może na gruzach tego „nieudacznika” urodzi się coś interesującego, albo nawet bardziej profesjonalnego i niekoniecznie”wymęczonego” w PR. Jeśli KRRiT odda komuś innemu te częstotliwości z takimi samymi obowiązkami programowymi, to my jako słuchacze nic nie stracimy, a może wtedy ktoś w zarządzie PR puknie się w czoło ( albo jego pukną… ) i przeprowadzone zostaną zmiany, które wszystkim wyjdą na dobre i nie będzie ciszy w eterze. A swoją drogą co to za wynalazek ( zawieszanie emisji ). Wiadomo chociaż na jak długo???

andrzej sowa 04-02-2009 14:11

Prezesom Polskiego Radia krzywda sie nie stanie bo oni tak maja zapewnione wysokie uposażenia 30.000 zł miesięcznie albo i więcej

Wojciech L 04-02-2009 14:22

Teraz możemy tylko czekac aż wyłączą długofalowy Raszyn, a potem Solec. :sad:

Krzysiek Kielce 04-02-2009 14:43

Powtarzam się ale bardziej racjonalne jest sprawdzić gdzie dublują się nadajnik PR a nie wyłączać dużych miast jak Opole czy Radom. Totalnie bez sensu...

wi 04-02-2009 15:00

do Stefana-przecież chodzi o częstotliwości wykorzystywane !

pawel 04-02-2009 15:44

No tak, programy znowu wyłączone, ale abonament i zaiks trzeba płacić dalej... co za chora sytuacja!

tomek 04-02-2009 15:45

Tomasz, coś Ci się chyba lekko pomieszało. Kiedy słyszałeś rock w Dwójce albo klasykę w Trójce? No, wyjątkiem był koncert noworoczny z Wiednia, który leciał i tu, i tu. I nie pisz proszę, że w PR nie ma świetnych fachowców. Nie wiem, co jest Twoim punktem odniesienia: RMF, Zetka. Aaaa, jeśli tak, to wysiadam. Tobie już nic nie pomoże...

Piotras 04-02-2009 16:13

witam... Ja zgadzam sie z "Lukasz/Tomaszow" i "m666" te programy typu 1,2,3 Polskiego radia..Mają za duzo nadajników sa one niepotrzebne...w Łowiczu mozna słuchac jedynki na kilku częstotliwosciach dokladnie nie wiem ile ich jest bo niechce mi sie przeszukiwac skali fm ale jest ich ponad 5..Podobnie jest z programem trzecim..

Tomasz 04-02-2009 16:21

@tomek: klasykę w Trójce słyszałem chyba w magazynie bardzo kulturalnym w niedzielę. Zapamiętałem to wydarzenie, bo przełączając na jedynkę, dwójkę i trójkę wszędzie rozbrzmiewała klasyka. Nic nie mam do klasyki, ale może bez przesady... Na audycje rockowe w dwójce natrafiam często po 23 lub pólnocy. Co do reszty: nie słucham rmf czy zet - to nie radia to playliściarnie. Moim punktem odniesienia jest BBC Radio, którego słucham często. Dlatego po PR spodziewam się dobrych audycji, ciekawie prowadzonych. Niestety kiedy słucham PR mam wrażenie, że prowadzący przemawiają do mikrofonu, a nie do słuchaczy. Dla nich liczy się najbardziej "opakowanie" - plastikowy wyuczony warsztat często ograniczony głupimi wytycznymi szefostwa. Ci ludzie często się boją czy mogą coś powiedzieć na antenie! W BBC prowadzący są "na luzie", blisko słuchaczy, bawią się radiem, a nie trzymają sztywniackich reguł tak jak w PR.

Tomasz 04-02-2009 16:27

@wi: Abonament w UK to ok. 12 funtów mieś. Z tego na radio idzie ok. 2. To jest 1/6. Reszta idzie na finansowanie telewizji. Czyli można robić radio tanio - jak się chce. W polsce radio w 2009 roku ma otrzymać ok. 50% wpływów z abonamentu. Tj. ok 300 mln czystej gotówki. Gdzie idą te pieniądze?
Co do ustawy: nie jest napisane, że PR musi być odbierane naziemnie analogowo. Jest jeszcze internet i satelita, gdzie można znaleźć wszystkie cztery ustawowe programy PR.

tdchudy 04-02-2009 16:45

Nie dość że polskie radio EURO już ma słabe nadajniki to w dodatku jeszcze mu likwidują :angry: . Szczerze mówiąc nie przepadam za EURO ale to już jest niesprawiedliwe. :angry:

ddopole 04-02-2009 16:57

Cieszę się! Pragnę dożyć chwili upadku i totalnej plajty takich instytucji jak: PR, TVP, TP, PZU, PKP... Jako ciężko pracujący Polak, nie mam zamiaru dokładać grosza do w/w podmiotów, z których nie korzystam!

Nexuss 04-02-2009 16:57

W Bielsku Białej rzeczywiście mogą wyłączyć Dwójkę na 104,5 mhz bo słychać ją dobrze na 105,6 mhz. Mogli by za to włączyć na tej częstotliwości Euro. Na pewno poprawiłoby to znacznie odbiór tej stacji na terenie aglomeracji śląskiej

fadiii 04-02-2009 17:03

W Siedlcach wyłączą PR2 I EURO ponieważ to wiocha tam jest i nie opłaca im się tam nadawać ,tak jak z Ciechanowem to zrobili to i Siedlce to czeka :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :tongue:

wi 04-02-2009 17:15

@Tomasz. Nie neguję Twoich danych, ale niewiele one mówią bez kontekstu ile jest w UK stacji regionalnych, ile programów ogólnokrajowych radiowych i TV itd. Dotąd u nas było to zdaje się ok 40%. I mam nieodparte wrażenie,że te 60% w znacznej mierze marnowano na Woronicza.
Pośrednio obowiązek NAZIEMNEGO pokrycia wynika z art. 26 pkt. 6 Ustawy.

DJ. PIOTR77SC 04-02-2009 17:28

najlepiej zerobase dla PR bo naprzykład jedynek jest opor na skali co do PR 2 nie nalezy go marginalizowac wartosc duchowa i merytoryczna EURO ta stacja jak kameleon zmienia sie wciaz 104.5 w Bielsku mogłoby objac EURO i wzmocnic moc to by bylo rozsadne nie ktore czestotliwosci dubluja sie wiec rozsadniej gospodarowac czestotliwosciami a moze to zemsta na poprzednikach?

tdchudy 04-02-2009 17:30

Ciekawe czy też wyłączą PR EURO w Katowicach. EURO na 95,9 FM jest najlepiej odbierany w Katowicach, Siemianowicach i Chorzowie a zapewne ma małą słuchalność czyli im się nie opłaca.

Tomasz 04-02-2009 17:34

@wi: Nie wynika. Skoro UKE ma zapewnić to nie oznacza, że PR ma uruchomić. A w ogóle to ma być pokrycie kraju zasięgiem, a nie całego kraju, bądż też 90% kraju zasięgiem. Pokrycie 5% kraju zasięgiem to też "pokrycie kraju zasięgiem".
Też uważam, że pieniądze są marnowane przez TVP. Ale PR nie chce oszczędzać! Gdyby chciało, miałoby swój własny newsroom wspólnie z TVP. Dziennikarze PR się przed tym bronią, bo częśc darmozjadów straci pracę. Kiedy oglądam jakiś wywiad w tv widzę mikrofony TVP, IAR, Jedynki, Trójki. A może wystarczyłby JEDEN mikrofon PMP (polskie media publiczne). Czy czas w mediach publicznych się zatrzymał i nie mają sieci komputerowych do przesyłu dźwięku?

Tomasz - Ostrów FM 04-02-2009 17:49

@wi

BBC bo o niej mowa nadaje naziemnie 5 ogólnokrajowych programów radiowych (BBC1, BBC2, BBC3, BBC 4 FM, BBC 5 Live) z czego 5 Live jedynie na falach średnich, do tego jeśli się nie pomyliłem 47 stacji lokalnych i regionalnych (równe naszym odpowiednikom PR regionalnych i lokalnych jak MC Radio, RMG, Radio Zielona Góra, RAM itp.), ponadto kilka (kilkanaście ?) programów radiowych nadawanych naziemnie tylko w DAB. Jeżeli pozostać przy emisji analogowej to warto zaznaczyć, że są to setki nadajników (dla każdego z programów) o dużych mocach jak i dziesiątki słabych nadajników (moce rzędu 0.01 - 0.10 kW) dla potrzeb mniejszych miejscowości. Telewizja ? To BBC One oraz BBC Two, w kilu regionalnych odmianach (rozczepienia podobne do pasm lokalnych w TVP2 tyle, że występują tam pod nazwą BBC One lub BBC Two + nazwa regionu np. BBC One Scotland), do tego w DVB naziemnie BBC 3 oraz BBC 4, oraz kanały tematyczne... To obraz tego jak wiele brakuje naszej TVP do europejskiego potentata.

Marek Kosmala 04-02-2009 18:16

Jeszcze rozbudowane BBC World, BBC Arab, BBC Iran jeśli chodzi o telewizję. No i rozbudowany wielojęzyczny radiowy BBC World Service

wi 04-02-2009 18:20

@Tomasz Ostrów FM
Pięknie dziękuję za wyczerpujące informacje o tamtym rynku. Zatem info drugiego Tomasza, że publiczna radiofonia w UK funkcjonuje za 1/6 przychodów z abonamentu rzeczywiście świadczy o daleko posuniętej racjonalizacji jej kosztów. Zatem gdyby i u nas ją wprowadzić spokojnie można by...zmniejszyć abonament

wi 04-02-2009 18:31

@Tomasz "pierwszy"
Napisałem "pośrednio", a Ty chyba dla sportu falandyzujesz. Poza literą prawa jest jego duch/intencja ustawodawcy. Zapewnienie pokrycia oznacza uzyskanie maksymalnego pokrycia dostępnego propagacyjnie z zachowaniem wszystkich związanych warunków (uzgodnienia MN, limity mocy itp.) Więc po chłopsku: jest to raczej 95 % niż 5%. Równie dobrze mogłbys napisać, że w Ustawie nie piszą o pokryciu KTÓREGO kraju...piszą. Fakt :-).
Ale zgadzamy się, że i P.Radio mogłoby pomyśleć o racjonalizacji kosztów. Rok temu Zarząd przebąkiwał o sprzedaży Myśliwieckiej 3/5/7-spokojnie Trójka zmieściłaby się w kompleksie głównym. Nietrafiona alokacja skutkująca dublowaniem nadajników Jedynki.Twoja propozycja wspólnej redakcji informacyjnej.Itd. itp.

Daniel K. 04-02-2009 18:36

...a na przykład w Gorzowie Wielkopolskim wg wykazy KRRiT planowane jest uruchomienie zdublowanej Jedynki (PR1).
Przyznam, że nigdy sobie tego nie wyobrażałem, aby doszło do wyłączania nadajników publicznego radia.
Wobec powyższego, co stanie się ze zwolnionymi częstotliwościami?

cosik_ktosik 04-02-2009 19:12

Euro powinni zostawić w spokoju. To głównie nadajniki o małej mocy i tylko w większych miastach. Spokojnie mogą wyłączyć Dwójkę, Jedynkę i Trójkę, ponieważ sygnał jest dużo większy i w wielu miejscach Polski można go odbierać z wielu obiektów w jednym miejscu. Jeśli ów wyłączenie byłoby na stałe to ile wolnych częstotliwości wy się zwolniło. CHR tylko na to czekają:D

neo 04-02-2009 19:15

Po długich bojach uruchomiono PR Euro w Opolu - a teraz wygaszono nadajnik. No comment.

Tomasz 04-02-2009 19:23

@wi: To polskie prawo jest pełne dziur a zatem i spekulacji do "falandyzacji". To niestety przykre.
Z innej beczki PR1 zarobił z reklam 38 mln w 2008 przy udziałach w rynku słuchalności ok. 12%. Natomiast "Trójka" zarobiła 66mln przy udziałach ok. 6%. Za cholerę nie mogę tego pojąć! Ale to doskonały przykład zarządzania tym molochem zwanym Polskim Radiem.

zawias 04-02-2009 19:23

Podejrzewam że wyłączą Euro w Katowicach i w Krakowie - katastrofalne moce i częstotliwości, nie wiem co z Dwójką - w Katowicach duża moc, a w Krakowie dopiero co włączyli pierdziawkę na 102 fm.Ja i tak jestem przeciwko likwidacji abonamentu, bo teraz naprawdę widać, że jak go wogle zlikwidują, to nie będą mieli kasy na emitowanie dobrych programów, tylko będzie komercha w stylu "gwiazdy tańczą na lodzie"

No comment...jedynym rozwiązaniem jest założenie ogólnopolskiego pirackiego radykalnego radia AntyPO FM - 88.8 Fm Kraków :)

dramez 04-02-2009 19:28

Pieknie K.... Pieknie

wi 04-02-2009 19:44

@Tomasz
No to czarno na białym mamy, że uprzywilejowanie Jedynki kosztem Dwójki i Euro przez Czabańskiego w tej chorej alokacji niczego poza zmniejszeniem pokrycia/słuchalności tych dwu ostatnich stacji nie przyniosło....
Napisałem to już kilkakrotnie przy różnych okazjach i na kilku forach oraz w ankiecie KRRiTV, ale powtórzę- jak ten ex prezes ŚMIE cokolwiek mówić o misyjności i jej obronie skoro świadomie próbował zarżnąć jedyną prawdziwie misyjną stację w kraju...i w wielu rejonach Polski "powiatowej" tego dokonał.

DJ. PIOTR77SC 04-02-2009 19:53

Darmozjadow zwolnic a nie likwidowac nadajniki tak samo jak KRRITv stoi na straży chyba swoich kieszeni.NiecH PR wezmie sie za porzadki u siebie zwolnic zbednych ludzi zmniejszyc wynagrodzenia i do tego te odprawy. Zdałoby sie zerobase dla PR bo alokacja to nie wypał. Popieram pomysł Zawiasa załozenia sieciowki ANTYPO FM przyłaczam sie,moze czestotliwosci zwolnione trafia w dobre rece nie killerow dwoch ESKA i MAXX

ssjmarek 04-02-2009 20:10

najlepszym posunieciem w tej chwili byłoby dla PR:
*poszukanie nowych firm/miejsc do nadawania aby nie tracić szybko słuchacza
*koniecznie zewnetrzny audyt i prezanalizowanie czy warto bawić się w polityke czy w radio

xxl 04-02-2009 21:20

Nie słucham PR i dlatego nie żal mi, że upadnie. Kiedyś w szczenięcych latach słuchałem trochę Trójki to były lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Tylko tam można było usłyszeć Pink Floyd czy Procol Harum i wielu innych zagranicznych wykonawców - to przyciągało w siermiężnej PRL-owskiej rzeczywistości było jedynym kontaktem z muzyką zachodu. Ale szbko się zniechęciłem do Trójki z prostego powodu prowadzących audycje muzyczne. Panowie Kaczkowski czy Gaszyński prezentując muzykę z lubością "zagadywali" początki i końcówki utworów, po to tylko żeby utrudnić słuchanie i ewentualne nagrywanie na popularne wtedy szpulowce produkcji ZRK Kasprzak. Uważam, że wtedy to był zwykły brak szacunku dla słuchaczy wszak ci "wielcy" prezenterzy mieli dostęp do płyt i często wyjeżdżali na zachód, my zwykli szarzy obywatele PRL-u mogliśmy sobie i to z trudnością pojechać do NRD czy CSRS. Nie były to też względy związane z tzw. "prawami autorskimi" gdyż to pojęcie było prawie nieznane w PRL. Po około roku dałem sobie spokój z PR Trojką i w ogóle z PR az do teraz.

Riacardo 04-02-2009 21:44

Jak dla mnei sprawa szyta grubymi nićmi, bo całe posunieca wydająsię absurdalne. PRzede wszystkim po kiego grzyba likwidować nadajniki PR Euro i Dwójki kiedy o wiele bardziej bezboleśnie można powyłączać nadajniki PR 1 (dzięki Raszynow na LW) a i oszczedności byłyby o wiele większe

nexus 04-02-2009 23:31

No to raczej nie ma co się spodziewać aby uruchomili Trójkę ze Skórowa na 106,3 mhz z mocą 5kW :crying: Szkoda że nie uruchomili wcześniej bo właśnie tu znajduje się ogromna biała plama w zasięgu tego nadawcy :crying:

wiesiek 05-02-2009 00:15

A radio na falach średnich u nas gra! jak to mozliwe? oni nie mają abonamentu

smok wawelski 05-02-2009 01:07

PR powinno nadawać nie więcej niż trzy programy dwa centralne i jeden lokalny
reszta to niepotrzebna bzdura i oczywiście koniec z gadającymi głowami
oraz komerchą w stylu eurozet rmf zpr itd.a zakresy am bez cyfryzacji to średniowiecze

pino 05-02-2009 02:10

w Bydgoszczy Dwójki nie wyłączą bo obsługuje cały region (96,7 120wat!) no chyba że Emitel będzie chciał podwyżki.to kto wie.

bydgoszczaniin 05-02-2009 08:01

pino napisał:
w Bydgoszczy Dwójki nie wyłączą bo obsługuje cały region (96,7 120wat!) no chyba że Emitel będzie chciał podwyżki.to kto wie.

Taka moc na tej częstotliwości to marzenie na Kujawach, niestety pewnie nie do zrealizowania :(
Programu II w Bydgoszczy słychać na 97,6. Co do wyłączania jeśli dojdzie do tego to nasze miasto jest ostatnie w kolejce. Szkoda mi tylko Radia Euro.

polak 05-02-2009 08:42

a jak jeszcze pięknie wysoko dolar i euro stoi :) wystarczy tylko wejść na stronę NBP

murphy ostrołęka 05-02-2009 10:03

93,4 K [Pula KRRiT] RTON Ostrołęka *Kopernika* OST MAZ 1,00 V D

Mam pytanie do was co to znaczy ze jest pula krrit i ogłoszenie krrit????pula czy ogłoszenie jest bliżesz końca finalizacji danej czestotliwosci???gdzie mozna dowiedziec sie gdzie jest konkurs na dana czestotliwosc i kto bierze w niej udzial????z góry dziękuje za odpowiedz

Piotrek 05-02-2009 11:21

No to może PR2 "sprzeda" częstotliwości np RMF Classic skoro im ciężko propagować kulturę. kryzys kryzysem ale czy to powód aby wyłączać PR2?? Już lepiej chyba by było zlikwidować nieciekawe radio Euro (którego utrzymanie tez kosztuje) a Dwójki nie ruszac. Kto w ogóle owiexział że mają byc 4 kanały PR jesli idzie kryzys i nie stac Was na 4 kanały to nadawajcie 3 ale sensownie i w całym kraju. I powiedzcie teraz że ludzie z Bielska-Białej czy Radimia będą chętniej płaciment skoro im radio wyłączają

Bogdan 05-02-2009 12:11

Polskie Radio mając trudności finansowe powinno zupełnie zrezygnować z emisji programu EURO, za zaoszczędzone środki utrzymać i rozbudować sieć emisji Dwójki!!! Nadajniki Dwójki absolutnie nie powinny być wyłączane.

Lukasz/Tomaszow 05-02-2009 12:17

"120 wat" raczej nie obsłuży całego regionu... ;) Oczywiście to 120 kW i Dwójka jest na 97,6 MHz. Wyłączenie tak silnych nadajników to byłaby już pewnie ostateczność.

PB 05-02-2009 13:09

fadii nie wyłączą PR euro bo PR euro jest tylko jeden nadajnik w tym regionie.
A propo może sam jesteś z wiochy?? :smile:

Wojciech L 05-02-2009 13:54

A dlaczego Polskie Radio ma wyłączyc Euro? Jak dla mnie, to mogliby wyłączyc PR 2.
Bezsensu jest takie gadanie. Wszystkie 4 programy Polskiego Radia są potrzebne!

wi 05-02-2009 15:02

@Piotrek- "kto powiedział..." ?- Ustawa o Radiofonii i Telewizji

adzient 05-02-2009 15:52

moim zdaniem PR robi pokazówę.Dziwne ,że akurat teraz wyłączają nadajniki kiedy jest burza o abonamenty.

DJ. PIOTR77SC 05-02-2009 16:20

Mamy swoje zdania na ten temat ale ci ludzie ktorym bieda nie zajrzała w oczy maja gdzies to co oczekuje spoleczenstwo tj wypelnianie misji. Mozliwe ze doprowadzi to do prywatyzacji poszczegolnych programow i sprzedaz zachodnim koncernom o oczym po cichu marzy i dazy PO -doszlo do odwolywan ludzi z poprzedniej władzy-to jak oni w białych rekawiczkach odsprzedaja panstwowe media -juz prywatne media w wiekszosci sa w rekach zachodnich koncernow a to ze małpuja i puszczaja co chca, poczawszy od agory a na brokerze, a ze malo kto dostrzega problem i co niektorzy nie moga dospac kolejnego 'muzycznego zawrotu głowy' w postaci nowych esko maxxow, to malymi krokami PR wpadnie w sidła - ktore zastawiane sa przez rozne elity. Krotko jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze.

PPP 05-02-2009 16:30

niech nie kasuja PR EURO!!!!! :crying:

ścigany 05-02-2009 18:56

A ja się zastanawiam kiedy skończą się datki dla toruńskiej rozgłośni i w ślad za Polskim Radiem pójdzie ojciec dyrektor i zacznie wyłączać swoje nadajniki. Pierwszy do "odstrzału" proponuję w Płońsku :laughing:

DJ. PIOTR77SC 05-02-2009 19:25

Co do datkow na rozgłosnie torunska to wpłacaja słuchacze dobrowolnie i nikt nikogo nie zmusza do słuchania i płacenia,ponadto działa na mocy ważnej koncesji KRRiTV -wszelkie ale do tej rady jesli chce sie zamiast RM miec 'mózgotrzepa'czyli maxx eska to napisac petycje -a abonament jest obowiazkowy za posiadanie odbiornika radiowego.

DJ Diuss 05-02-2009 20:11

Najlepiej zorbić prywatyzacje radia publicznego i sprawa załatwiona, zmieni się pewnie profil radia i muza lepsza bedzie a co za tym idzie słuchalność wzrośnie. Na chwile obecną słuchacze Poskiego radia mają średni wiek jakieś 2,5tyś lat :smile:

dawid_jgora 05-02-2009 22:52

@DJ.PIOTR77SC:

Mi akurat Radio Maryja jest kompletnie obojętne, ale nie mogę zrozumieć jednej rzeczy. Dlaczego RM ma grubo ponad 100 nadajników w całym kraju, a RMF i Zetka mają ich chyba nie całe 60. Radio Maryja w wielu miejscach jest na 3 czy więcej częstotliwościach, więc sporo z tych częstotliwości się marnuje i ja na 100,4MHz wolałbym mieć jakiegoś jednego "mózgotrzepa" zamiast 3 czy 4 Maryji.

lop 05-02-2009 23:12

Witam
Temat bardzo mnie poruszył właśnie próbuję posłuchać PR Euro w Radomiu i okazuje się że nie bardzo mogę, muszę zadowolić sie PR2 bo PR3 to raczej nie da się słuchać ani ze Świętego Krzyża ani z Warszawy (jakoś za szumami nie przepadam). Jeśli to ograniczenie ma w przyszłości zaowocować efektywnym zarządzaniem to jestem za bowiem z dużą odpowiedzialnością mogę stwierdzić iż pieniądze w PR są marnotrawione jak również w TVP. Uważam że BISKA była fajna również EURO w paśmie popołudniowym wieczornym i nocnym ma dobrą ofertę programową. Ciekawe jak to się ma do tego że płącę abonament i nie mogę korzystać z usług za które płącę to jakaś paranoja.

pawel 05-02-2009 23:21

Dobre porównanie, dlaczego Radio Maryja stać na nadawanie a Polskiego Radia Euro nie stać...

lop 05-02-2009 23:33

Jeżeli dostajesz kasę niezależnie od tego jak pracujesz to jak pracujesz? W radio "Marjan" dbają o marketing i to bardzo dbają z boską pomocą...

lop 05-02-2009 23:36

Ciekawe wysłałem sms do euro w tej sprawie i nawet nie pojawił się na stronie, totalna cenzura i inwigilacja...

tdchudy 06-02-2009 00:44

Polskie Radio EURO nie stać na nadawanie? To niech se wezną pożyczkę z providenta :laughing: :tongue: (jak by co to był tylko żart)

tdchudy 06-02-2009 00:47

Tak na poważnie to EURO takie jakieś do dupiaste jest. Dawne radio BIS było fajniejsze. Fajniej grali w radiu a teraz omija tę częstotliwość

Radykał 06-02-2009 17:15

Radio Euro powinni zlikwidować za samą nazwę. Kto to widział, żeby jeden z programów Polskiego Radia nazywał się Euro? Kiedyś były kołchozy sowieckie, a teraz jest europejski. A PR1 fakt powinni przyciąć i dać Dwójce kilka częstotliwości.

rajo 06-02-2009 23:48

Dla mnie PR II nie istnieje od 1990r. Wtedy wprowadzono wielkie zmiany programowe w polskim radio. Audycje z programu drugiego, takie jak: "studio stereo zaprasza", "wieczór płytowy", "piosenki na życzenie", które do tego czasu gościły tam na antenie znikły z eteru na zawsze. Odeszło też dużo znakomitych prezenterów. Między innymi odszedł Bogdan Fabiański który do dziś prezentuje listę "Top 40 Dance Chart" w Radio RDC. Jego audycji słucham do dziś. Może gdyby w 1990r. nie zmienili profilu programu drugiego, to może dzisiaj nie trzeba było by wyłączać. Może PR II miał by dziś większą słuchalność.

smok wawelski 07-02-2009 01:10

rajo troche pomyliłes programy to nie było PRII tylko PRIV no i cóż weszły pewne prawa międzynarodowe zakazujące piractwa i wieczór płytowy musiał zniknąć co do tomasza szachowskiego jako prezentera i paru innych panów to było super ale fabiański to zawsze był SYF

rajo 07-02-2009 08:38

@ smok wawelski. Nic mi się nie pomyliło. Mowa jest o PR II, bo tego słuchałem. PR IV to lata 1981 - 1983. Dokładnie 1.VII.1983 nastąpiła zmiana numeracji, od tego czasu to PR II. Jeżeli jeszcze masz wątpliwości poczytaj sobie historię PR II. Fabiański był syf akurat dla Ciebie, jeżeli jego i audycji które prowadził nie lubiłeś, to kwestia twojego gustu, nie musisz zaraz pisać SYF. Bogdan Fabiański ma wielu słuchaczy, i wielu fanów, do dziś nie rozstał się z Radio, a "Top 40 Dance Chart" którą nadal prowadzi miała już 1165 notowanie.

Ja0306 07-02-2009 18:17

Niech najpierw zrobią Plan Krajowego Nadawania aby jaknajmocniej nadawały rozgłośnie i jaknajmniejszą iloscia nadajników, a co to jest?

Niech narpierw poczytaja chociaz wykazy z Nadaje.com a potem wyłaczają

Ja0306 07-02-2009 18:20

I jeszcze PR I i PR II sa potrzebne i ciekawe niech ktoś z tydzień posłucha każdej rozgłośni.

Chodzi mi teraz w głowie wielogatunkowa muzycznie i programowo scalona Ramówka PR Kraj.
-Staromuzyczna
-Złotoprzebojowa Klasykowa pokomunizmowa
-Młodzieżowa
-Etnograficzna
i programy po 6 godzin cały tydzień z Mszą Codziennie jedną
i Mamy wtedy jedno PR zamiast Czterech ale sensowne

historyk radia 08-02-2009 19:01

Cyt.Niestety- cała afera to nieodpowiedzialność władz- zarówno politycznych, jak i zarządów PR.

A tak naprawdę wszystko rozbija się o abonament...

O właśnie, mamy ten burdel przez tych Po***ańców Ogolonych. Pada stara historyczna instytucja radiowa.

darek 12-02-2009 21:58

zostaną tylko szafy grające :sad:

iridium.shine 15-02-2009 01:52

grosza nie dam na abonament radiowy, dopoki nie uslysze radia euro w radomiu, tyle ode mnie.

słuchacz 16-02-2009 22:20

Polskie Radio umiera... rozgłośnia z taką historią, zostaną tylko stacje katarynki nadające jedno i to samo + debilne konkursy i propagandowe szczekaczki koncernu agora typu Tok fm. Co za imbecylizm likwidować program 2 co za matoł to wymyślił, no cóż tępym społeczeństwem lepiej się rządzi..

ecl 19-02-2009 09:55

Otóż właśnie to, co można przeczytać w poprzednim poście:"tępym społeczeństwem lepiej się rządzi". Ci, co rzadzą, patrzą, gdzie jeszcze kasy urwać -dla siebie oczywiście.

darek 21-02-2009 22:08

można się było spodziewać że korzystanie z pośrednika w rozpowszechnianiu programów będzie drogo kosztowało polskie radio w tej sytuacji nalezy sie powaznie zastanowic nad emisja programow z solca na falach dlugich w technice cyfrowej

Zby 06-03-2009 23:12

Euro dziś nie nadaje w Toruniu na 89,7 :sad:


Posting comments after three months has been disabled.