RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
W poniedziałek 19 grudnia br. o godzinie 13:17 Radio Bielsko uruchomiło emisję na częstotliwości 99,9 MHz. Sygnał nadawany jest z dachu schroniska na Skrzycznem. Moc ERP to 100 W. W związku z uruchomieniem trzeciej częstotliwości Radio Bielsko zmieniło kod PI - aktualny to 36BB.
Emisja Radia Bielsko już kiedyś prowadzona była ze Skrzycznego - wówczas na częstotliwości 106,7 MHz. Później - z uwagi na problemy z odbiorem w Bielsku-Białej antena nadawcza została przeniesiona na Szyndzielnię. Ogłoszenie z częstotliwością 99,9 MHz ukazało się we wrześniu 2003 roku. Oprócz Radia Bielsko ubiegało się o nią Radio 90 i Radio Eska. Nowa częstotliwość ma zapewnić dobry odbiór na Żywiecczyźnie. Początkowo zlokalizowana była na Górze Ochodzita koło Koniakowa, później na Górze Czarny Grojec w Żywcu.
/gm/

Comments

Radiofan 87.5-108 19-12-2011 15:10

Ogłoszenie ukazało sie w 2003roku a oni dopiero teraz zaczeli nadawać? Jakoś to długo ale w końcu jest. Już sie obawiam jak to będzie w Lublinie na 93.8 Mhz. Ogłoszenie dla tej częstotliwości ukazało się w tym roku. Czy trzeba będzie czekać aż 8 lat?

Piotr77sc 19-12-2011 15:38

Sygnał odebrany w Sosnowcu stereo

maxxxfan 19-12-2011 20:07

U mnie odbiór 99,9 Fm rewelacyjny, o dziwo lepszy niż 106.7 Fm, a mieszkam w Bielsku-Białej

xd 19-12-2011 20:20

Do mnie doleciał ale szumiące mono, przy lepszym kabelku czyste mono albo stereo

Tomasz -- Szczucin 19-12-2011 21:12

Witam, może lepsi ode mnie znawcy propagacji mi wytłumaczą jakim sposobem Radio Bielsko było parę lat temu było dobrze słyszalne na północy małopolski (dokładnie w Szczucinie), a nie było słyszalne w całym Bielsku? czy nie lepiej byłoby urzymać mocniejszy nadajnik i doświetlić tylko teren miasta innym mniejszym?, a tak to ma teraz 3 nadajniki i każdy z nich marnej mocy. Dziwne, że jakoś niektóre czeskie i słowackie stacje dysponują po jednym nadajniku i mają dużo lepszy zasięg.
Pozdrawiam.

dolf 19-12-2011 22:31

A nie mogli Zawiesić się na maszcie z mocą 0,2Kw. No wtedy to by ich było słychać. Ja pod Częstochową na 106,7 odbieram mono szumiące więc ten nadajnik też dobry jest. Gdyby na Maszcie Skrzyczne Nadawali z taką mocą jak na 106,7 to już by było cud miód. Ale Krajowa rada nie jest głupia i wie co robi.:tongue:

TWMICHAL 19-12-2011 23:46

Dawniej Radio Bielsko było nadawane z mocą 1kW ze Skrzycznego, podobnie jak nieistniejące Radio Flash na 105.0
W Busku-Zdroju stereo nawet na kabelku miałem. Po przenosinach na Szyndzielnie odbiór stał się u mnie niemożliwy, choć kilka dni temu poprawiono chyba system, bo na zewnętrznej antenie mam ST+RDS. Ale CR OL 106.8 dociera i tutaj i sygnał jest zakłócony.

80sfan 19-12-2011 23:51

Nieslucham zbyt wiele tego radia Bielsko. Dzieki 103,3 juz teraz niemoge odbieracz nasza stacje R.Hana i szok! teraz po uruchomieniu 99,9 mam po odbioru austriackiej OE3 na zgodnej czestotliwosci.Jak by niewystarczila 106,7. Czechy,Havirov

zenit 20-12-2011 17:04

Niestety 106.7 nie wystarcza, pasma górskie robią swoje i już w Szczyrku można nieodebrać 106.7
Chyba, że zrezygnujecie ze 106,8-wtedy moc się podwyższy i pozostałe częstotliwości powyłącza.

80sfan 20-12-2011 17:39

R.Bielsko dziala juz jakisz czas i do tej pory nikomu nie brakowalo tych nadajniczkow ktore sa poprostu tylko zaklucaczami.

kierowca 20-12-2011 22:00

Zabrze-Ruda Śląska - mobilnie stereo, ale z zanikami przy mostach.

zenit 20-12-2011 23:34

80sfan-ale to są genewskie częstotliwości. Były ustalone od 1984 roku. Reszta pojawiła się później.
Ja również mógłbym narzekać, że Frekvence1 zagłusza RMF Classic-ale to wasza częstotliwość była pierwsza a obecny stan rzeczy jest wynikiem niekompetencji polskich urzędów.

rpo 21-12-2011 13:19

Mieszkam w powiecie wodzisławskim i ile ja bym mógł wymienić stacji czeskich które mi zakłócają, a nawet pozbawiają odbioru stacji polskich. Podam kilka przykładów Eska Rock 95,5 niemożliwy odbiór bo na tej samej częstotliwości nadaje czeska CR OVA, Eska na 99,1 odbór niemożliwy bo na 99,0 CR OVA , RMF Maxx na 88,1 odbiór niemożliwy bo na 88,1 Radio Orion które można słuchać w trzech innych miejscach, Radio Tok FM na 97,4 odbiór niemożliwy bo no 97,4 Radio Hej, po co tam to radio było długo 94,7 i wystarczyło. Po co mi pięć Orionów, trzy F1, trzy Impuls, pięć CR1, pięć CR2, trzy CR OVA, kila razy Kiss, kilka razy Evropa 2, kilka razy Hej, kilka razy Cas. Nie słucham tych stacji, wystarczyły by po dwie, ale czesi zajęli 70% pasma radiowego przy granicy i odbiór polskich stacji w tym regionie graniczy z cudem. Więc dziwię się jak ktoś z Czechów narzeka że polska stacja nadająca 100W zakłóciła mu jakiś Dx-owy odbiór.

80sfan 21-12-2011 17:23

rpo wiem ze masz racje.Tez u mnie jest wiecej polskich stacji nawet czeskich ktore mi zaklucaja inne slabsze.Niektore udaje se mniej wiecej odsterowacz.Ale od razu zaklucona 99,9 to bardzo nie mila niespodzanka i po prostu przeszkadza mi na tej czestotliwosci.Niestety wiem ze nic z tym tak mi se wydaje niezrobie i tylko moge zalowacz utraty odbioru OE3.

rpo 21-12-2011 20:40

@80sfan Jeżeli aż tak bardzo zależy Ci na odbiorze OE3 to skorzystał bym z satelity. Tam Radio Bielsko zakłócać nie będzie. Tu odbiór bez zakłóceń. 19.2°E Astra 1H 12662H DVB-S QPSK 22000 5/6

V 21-12-2011 21:50

Z jednej strony to fajnie miec mozliwosc odbioru Austrii na fm ,ale cóz sluzby nieskordynowaly czestotliwosci jak nalezy po obu stronach granicy

barda1997 22-12-2011 13:46

Jaka stacje na 99.9 MHz Radio Bielsko nie ma w zabrzu może jest ostatnio nie mogę złapać eski rock z katowic dlaczego ?

barda1997 22-12-2011 14:20

rpo masz racje eska sląsk w 2007 miała 4 kreski na mojej wieży radio bielsko 106.7 w 2010 miała 4 kreski eska rock z katowic 5 kresek radio fest 4 kreski i dobrze że radio złote przeboje jest na 96.6 jak by tego nie było do by czechy w zabrzu mieli 85% stacji radio eska jest zakłucane przeż czeski rohlas ostrawa na 99.0MHz radio złote przeboje na 91.2 jest CK1 91.3 radio fest ma teraz słaby nadajnik bo jest 3 stacje na nim np trójka tylko nie wiem skont VANESSA FM 100.3MHz i Słowacja na 100.1Mhz radio bielsko na 106.7 sakłuca 106.8 czeski rohlas olemonc a co powiedzieć o Czechy w Polce powinno być 20% a nie 70% niech skasują 99.0,91.3,106.8 i 95.4 to będzie dobrze :laughing:

rpo 22-12-2011 19:40

@banda1997 Mam dziewięć elementową antenę dipola w polaryzacji "V" skierowaną na Zabrze / Katowice. Bo tak się składa że nie lubię bardzo Radia 90 które gra tu w prawie każdym sklepie, bo jako jedno z nielicznych nie jest zakłócane. I ile ja się napracowałem żeby znaleźć najlepsze miejsce odbioru. To były miesiące testów. I gdyby nie ta antena i tuner DENON TU-1500RD który posiada funkcję "narrow", to nie miał bym odbioru stacji Planeta 95,1 ; CCM 93,4 i 107,1 ; Exprwss 92,3 ; Piekary 88,7 ; Puls 96,2 ; Złote Przeboje 96,6 i 91,2 (tu niekiedy występują zakłócenia). Trzeba było bardzo długo czekać na 96,6. Niestety do odbioru innych stacji i to nie pomaga. Częstotliwości czeskie które wymieniłeś z pewnością nie wyłączą. Pytanie tylko czy muszą siać z tak ogromną mocą ze szczytów górskich na teren polski. Po co? Po to żeby Czech jadący do Polski mógł aż za Częstochową słuchać swoich stacji, nie żebym nie lubił Czechów. 99,0 to dubel 95,5 i 107,3. 91,3 to dubel 101,4 ; 92,1 ; 92,5. Tak się składa że PR3 z Katowic 99,7 zakłóca mi czeska 99,8 Radio Apollo, dlatego korzystam z odbioru na 90,3 z Opola. Ale ostatnio 90,3 o mocy 100W została przydzielona w Ostravie dla jakiemuś Radio. Dlatego za niedługo mogę się rozczarować.

PALO FROM SLOVAKIA 28-12-2011 22:57

smieszne, to mogli przeciez ponownie na Skrzyczne wrocic 106.7 i 99.9 dac tam kdyie dotad nadaje 106.7.
-ci ktorzy narzekaja, ze Czesi zaklocaja itp. Tak to prawda, ale z drugiej strony to prawie wszystko czestotliwosci GE 84 ustalone prawie 30lat temu. I Polska sie na to zgodzila(chociaz rozumien, ze wtedy nik nawet nie snil o rozglosniach komercyjnych) i nik sobie nie byl w stanie wyobrazic jaki bedzie smietnik na UKFie.

barda009 31-12-2011 14:34

Radio Bielsko na 99.9 MHz odebrałem dobrym RDS i stereo ale o 7:00 znikło nie wiem co jest granę nie słucham ale wiem że to sprawka czechów :angry:


Posting comments after three months has been disabled.