„Staraliśmy się nie robić osobnej niszy na programy katolickie, religijne i na przykład od 18:00 do 18:30 nadawać program dla katolików, a po 18:30 program dla kierowców” – opowiadał Adam Hlebowicz, dyrektor gdańskiego Radia Plus – „Ten program od początku miał być spójny i oczywiście te wartości, które nam przyświecały, które były nam bliskie, staraliśmy się wkładać w każdy punkt programu”. W ten sposób stworzone zostało radio komercyjne w formie i katolickie w treści. Opierając się na wzorcach zachodnich powstała stacja, która była dynamiczna i posługiwała się językiem trafiającym do słuchaczy. „Radio Plus wystartowało we wrześniu 1992, a już w grudniu było stacją numer jeden na Wybrzeżu” – wspominał Hlebowicz – „To konkurentom dało bardzo szybko do myślenia, że trzeba coś zmieniać, bo po prostu technologia, sposób nadawania, sposób grania, inny dobór muzyki, to wszystko zmienia zupełnie radiofonię”.
Przy mikrofonie...
Adam Hlebowicz swoją dziennikarską drogę rozpoczął od mediów drukowanych. W 1988 roku był publicystą tygodnika „Ład”. W 1993 roku otrzymał od Jacka Rusieckiego propozycję pokierowania działem audycji religijnych w działającym od sześciu miesięcy Radiu Plus. Mimo początkowych obaw pozostał w rozgłośni pozostał na blisko dwadzieścia lat. W tym czasie był m.in. szefem działu publicystyki i wydawca. W 2001 roku przeszedł do Nadbałtyckiego Centrum Kultury. Do radia wrócił w roku 2003 – najpierw został redaktorem naczelnym, a dwa lata później dyrektorem. Nadal zajmuje się publicystyką.